Hem ljuva hem

Tillbaka hemma i San Sebastian efter vad som kändes som en mördarlångresa igår. Vi lämnade huset i Partille kl.13 igår eftermiddags och kom in i vår lägenhet tolv timmar senare, eftersom vi hade 4 timmars väntetid på Frankfurt flygplats. Inte så kul, men vi fick tiden att gå med lite serier och så slumrade vi till lite när tillfälle gavs.

Middagen intog på stående fot i en överbefolkad bar på flygplatsen. Frankfurterkorv med hemlagad potatissallad för min del och chili con carne för Vasses del. Båda rätterna var nog faktiskt något av det godaste jag ätit i flygplatsmatens historia (Inte illa va?). Eller också var jag bara jäkligt hungrig...

När vi landade i Bilbao blåste det som bara den och vi fick rejält med turbulens i planet på väg ner mot landning. Inte så kul och jag blev illamående när planet väl landat. Trodde ett tag att Frankfurterkorven samt den intressanta kombinationen av vitkål, kyckling och tzatsiki som serverats på planet skulle kunna upp igen...men jag lyckades som tur var parera den mindre katastrofen. Man är ju rutinerad i de här sammanhangen ;)

I vart fall är det förbaskat skönt att ha kommit fram och vara hemma igen. Det finns inget som slår att vandra runt ostylad och precis så trött som man känner sig här hemma medan man i maklig takt påtar med sånt som behöver påtas :) Ungefär det tänkte jag nämligen göra idag. Mannen lufsade iväg till jobbet vid 11:00 så jag räknar med att han blir borta till sent idag eftersom han dessutom har spanskalektion i eftermiddag.

Nu tänkte jag snart ta mig an det här, baksidan med att vara ute och resa, men först MÅSTE jag ju bara läsa alla bloggar som jag inte hunnit läsa förra veckan. Livet som hemmafru är hårt skall ni veta ;)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad bra att ni kom fram som ni skulle iaf! Läser Vasse franska nu också? Det tror jag ni glömde prata om under veckan ni var här, hahahaha!! Saknar er redan, men det känns bra att veta att det bara är lite över 1 månad kvar tills ni kommer hem på visit igen!!!!

2011-11-14 @ 12:02:13
URL: http://parole.blogg.se/
Postat av: Camilla

Skönt att resan gick bra! Det var trevligt att höra din röst och hoppas så mycket på att vi kan träffas snart!



Ta hand om er!

2011-11-14 @ 15:26:21
Postat av: Linda

Välkomna tillbaka! :)



Låter som att ni haft en superhärlig semester i Sverige! Jag vill också!



Jaa jag är egentligen lite av en budgetdam också men försöker smyga in lite små saker mer och mer. Ingenting har iförsig gått över 100euro än haha, tur det!!

2011-11-14 @ 18:43:40
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Husfrun

Vad härligt att vara hemma igen. Har ni familj i Partille som ni besökt? Bor inte så långt därifrån själv... :)

2011-11-14 @ 20:08:21
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: D A H L È N

sv: Tack så mycket för dina fina ord :) Jag gick media med lite foto inriktning på gymnasiet men är mest självlärd :) Hoppas du kikar in nån mer gång :)

2011-11-14 @ 20:56:51
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: JOHANNATY

Skönt att du också tycker så. :) Jag tycker också det känns jätte härligt när människor är mer fria. Men där är också skillnaden att i sydeuropa ser dom på barn som livets gåva, alla vill klappa och gulla. Men i Sverige är det som att pesten kikat in. Jag tror bara det blivit en sån grej av det att alla tror att barn bara skriker eller så är det bara så att vi svenskar behöver något att irritera oss över.

Detta märkte jag direkt när jag flytta tillbaka till sve, vilken skillnad det var.

2011-11-15 @ 09:00:47
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0