Ett bra avslut på helgen

Söndagen bjöd på tryckande värme här i San Sebastian. Något som vi verkligen inte är vana vid. Det fick utsökt mina tankar att gå till vår tid i Florida. Då upplevde sån här fuktig, tryckande, värme hela sommaren. Tänk vad fort man glömmer. Men att uppleva samma typ av värme här hade vi inte räknat med och det ovant. Haha, har nog vant mig vid de torra, fina sommardagarna med 25 grader nu ;)

Vi har haft fönstrena öppna på vid gavel idag och bett snällt om några ynka vindpustar för att kylas ner lite, men förgäves. Det har rent utsakt varit tropiskt klimat i hela lägenheten! Jag har skypedatat lite idag med kära Kicki i Köpenhamn och med söta Syster S hemmavid. Kul att få snacka lite strunt och bli lite uppdaterad :) Där emellan har vi haft kaffeskola här hemma, mölat frukt och bara päst i värmen. Mycket mer orkade vi faktiskt inte.

Fast till kvällen beslöt vi oss ändå för att svalka oss med ett kvällsdopp i havet. Så skönt! Vi skvalpade runt en stund i vattnet och sedan blev det middag på en av favoritrestaurangerna. Ett bra avslut på helgen!

Det var riktigt mycket folk på stranden kvart över sju. Så jag tror att det var många som ville svalka sig efter den här varma dagen. Och förmodligen många som legat här hela dagen också...

Hyfsad kö till duchen var det också, men den hoppade vi.

Här på Bideluze, där middagen intogs, kan man smaka stans godaste burgare till vrakpris!

Vasse bläddrade lite i en tidning i väntan på maten.

Och så här ser burgaren ut. En dubbel med roquefortost, sallad, tomat och stekta gröna paprikor. Den sista ingrediensen har mannen själv lagt till och det var bra gjort. Mycket gott.

Attack!

Själv valde jag dessa två pintxos till middag. Gillade speciellt den med balsamicon på.

Sedan gick vi hem och då passerade vi den vackra fontänen vid Plaza de Bilbao. Vasse fick lov att ta ett riktigt turistigt kort på mig :)


Kommentarer
Postat av: Helena

måste bara börja med att säga att du är sjukt söt.



Jag har också nästan alla spel från det företaget :)



Med andra ord ( båda första och andra upplagan )

vem svarar först

absolut överens

trodde du ja

sista ordet



dom gör väldigt roliga spel

2011-08-21 @ 21:46:47
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken fin och mysig kväll ni fick!

2011-08-21 @ 22:50:24
URL: http://parole.blogg.se/
Postat av: Hemmafru i Florida

Underbar bild pa dig!!



roligt med varme,eller skont borde jag saga :)



Re

synd att inte ni kom till Naples,tanker du komma tillbax till florida, eller USA?



kram

2011-08-22 @ 04:23:38
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/
Postat av: Jenna - Ung blivande tvåbarnsmamma

vad härligt att kunna ta sig ett kvällsdopp, lyx! :)

Ja, det är nog lite roligare för barnet att komma i januari, inge roligt att fylla år sist kan jag tro.

Kram!

2011-08-22 @ 10:58:28
URL: http://onlymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0