Pilgrimsfärden!

Ja, igår gjorde vi som pilgrimmerna. Snörade på oss promenadskorna, packade en ryggsäck med vatten, keps, badkläder, ett glatt humör och en bra kamera innan vi gav oss ut på en 2h lång vandring längs med kusten. Om man följer pilgrimsleden till Santiago de Compostela, på hela 86 mil!!, så har man alternativet att antingen gå vägen inåt landet till San Sebastian eller också följa kusten. Det var alltså denna senare väg som vi avverkade igår, 17 tappra pilgrimmer, de flesta med någon kontakt till DIPC där Vasse jobbar. Åh, vilken vandring det blev! Ljuvligt vacker grönska, kullar och skog som var som förtrollade för att inte tala om det turkosblå havet som vi skymtade nästan hela vägen. Jag fick verkligen blodad tand på det här med att vandra och kan absolut tänka mig att gå fler sträckor ut med leden!


Här är biten som vi promenerade och som tar 2h ungefär, men det är nog bara om man går hela tiden. Vi pausade en del eftersom vi var så många som gick tillsammans och alla gick olika fort, så tror att vi var ute i nästan 4h med en mindre lunchpaus inkluderad.


Här tar vi bussen ifrån San Sebastian till San Pedro/Pasaia. Det tog bara 15min :)


Framme i Pasaia och alla var på gott humör. Vi fick verkligen räkna in alla hela tiden så att ingen tappades bort när vi var en så stor grupp. Hade ingen aning om att vi skulle bli så många, men det var jättekul! Väldigt blandade nationaliteter var det också allt från Argentina, Italien, Mexico, Ryssland, Sverige, Danmark, till Australien och Spanien så vi hade mycket att prata om på engelska och spanska.


Det var väldigt vackert i lilla Pasaia där vi startade vandringen också




På väg uppför...det var väldigt brant länge i början av etappen


Här pustas det ut lite i skuggan efter första branta stigningen


Här ser vi mannen ta täten ;)




Jag i grönskan :)


Vackert så in i bänken


Lunchpaus för vissa, vi nöjde oss med vatten och lite frukt eftersom vi ätit en stor frukost innan


Och sedan fortsatte färden...

Av någon anledning är det himla svårt att ladda upp bilder på bloggen just nu, så jag återkommer med fler bilder från pilgrimsfärden snarast. Skall tilläggas att alla bilder som jag lagt upp inte är mina egna, några har jag snott från den eminenta fotografen Thomas Frederiksen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0