En dator som strejkar och hemmafru igen

I helgen började min laptop att strejka big time. Det började med att att den frös till och sedan var man tvungen att starta om den helt. Nu går den att starta men den lägger sig i nåt konstigt läge som gör att man inte ser nåt på skärmen. Mycket frusterande! Så nu har jag lånat Vasses dator för tillfället. Ikväll skall det opereras på min lilla laptop med datorverktyg som jag skall införskaffa i eftermiddag och jag ber en stilla bön redan nu om att den skall vilja starta sedan!

Hur som haver har det varit trevligt i helgen och nu har besöket åkt hem till Sverige igen efter en fantastisk helg med god mat och mycket promenerande i det underbara vädret. Om datorn väljer att samarbeta med mig så kommer det mer bilder från helgen snart. Idag är det åter igen helgdag här och vi är lediga från jobb. Fast Vasse passade på att jobba ändå idag för han var ledig 1,5 dag förra veckan nar besöket kom. Om en stund skall jag och Yvonne, Thomas (danskens) flickvän, som är här och hälsar på 2 veckor promenera till grabbarnas jobb och äta lunch med dem. Det skall bli skönt.

För min del verkar det dock bli mer av den lediga varan framöver för det finns inte mycket kvar för mig att göra på jobbet nu när turistsäsongen i princip är över. Mitt internship som skulle varat i 3 månader har därfor lagts på is nu efter 7 veckor. Lite tråkigt såklart, men samtidigt kan jag ju inte sitta där och rulla tummarna bara. De skulle höra av sig om nåt nytt dök upp men mest troligt har jag alltså blivit hemmafru på nytt. Sicken tur att jag inte ens han med att uppdatera informationen här på bloggen om att jag inte var hemmafru längre :)

Nu är allt tillbaka till det vanliga med andra ord. Förrutom en nedrans dator som strejkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0