Idag är vi lediga!

Idag är det helgdag i hela Spanien så vi njuter av en ledig dag hemmavid. Högtiden heter Puente del Pilar och firas visst allra mest i Zaragoza eftersom Santa Maria del Pilar är stadens skyddshelgon. Här i San Sebastian vet jag inte direkt om vi kommer märka av något särskilt firande, men räkna med att gatorna kommer vara fulla av familjer som njuter av en dag tillsammans. Alla mataffärer och butiker är såklart stängda idag, men vi var förutseende nog att fylla på matförråden igår kväll. Jag kan förövrigt upplysa om att det gjorde i princip alla kändes det som för det var fullt kaos inne i matbutiken här i centrum!

Efter att ha sovit ut riktigt ordentligt har vi nu ätit lite engelsk frukost med stekt korv, vita bönor, nybakt bröd, stekta champinjoner och cocktailtomater samt den obligatoriska äggröran. Extremt mätt skall jag nu ta mig an att vika tvätt, sedan får vi helt enkelt se vad den här lediga dagen har att erbjuda!

I detta huset, i trappuppgången bredvid tobaksaffären, bor vi :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du njuter av den fina dagen! :)



Ja det blir lite enstakigt så det är alltid jättebra med besök så man kan skriva lite om det hehe. Idag däremot lyckades jag få ihop nått.. med två marokaner som ställde till det! Tontos!



Tidigare i somras var jag helt säker på att jag ville flytta tillbaka snart. Jag har ändå vart här 5 år nu. Men nu med nytt jobb och roligare liv så vill jag vara kvar :) vädret nu också är helt fantastiskt här hos oss! Hur känner ni? Vad är era planer?

2011-10-12 @ 19:10:23
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fint!!

2011-10-13 @ 14:10:06
URL: http://mandiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0