Projekt uppfräschning av kalufs

Idag är det dags för projekt uppfräschning av kalufs. Min alltså. Och det tycker jag verkligen är på tiden! Har inte gjort något med håret sedan den här smärre katastrofen som jag skrev ett inlägg om tidigt i april. Visserligen är jag väl såhär i efterhand rätt nöjd med att jag fick bort mycket av de röda tonerna som jag hade i håret då, men huja vad jag var missnöjd jag var då!

 

Så 4,5 månad utan färgning, sol och salta bad har gjort håret rätt slitet, trött och med en utväxt som jag inte alls kan förlika mig med. Nej, dags att göra nåt åt saken. Och var gör man det bäst om inte på "Salong åtta trappor upp" hos frisörskan Fru Chis? Själv är bästa dräng eller nåt...fast i detta fall rör det ju sig om en piga :)

 

När jag var student så ville jag lägga minimalt med pengar på mitt hår och färgade och klippte därför håret själv hemma. Det blev oftast rätt bra och jag minns att jag brukade få komplimanger för mitt fina hår och folk brukade fråga om vilken frisör jag gick till. Hihi, alltid lika roligt att se deras miner jag snällt talade om att jag själv var denna frisör :) Idag tror jag inte att jag skall klippa håret något, men en liten toning blir det i alla fall. Sen får vi se vad jag tycker om längden...börjar faktiskt tröttna lite på det långa håret och framförallt tycker jag att det är så jobbigt när man sover. =D Vill alltid sova med det uppsatt numera för annars ligger man ju på håret. Mycket störigt. Ja, ni hör ju att jag mestadels haft kort hår i mina dar.

 

På bilden ovan så tycker jag i och för sig att håret ser ganska fint ut, men om man tittar lite noggrannare så ser man att det definitivt är dags för en uppfräschning. Speciellt i ljuset som vi har i badrummet! Förhoppnigsvis har jag valt en bra toning för håret som inte är alltför mörk men samtidigt smoothar över utväxten. Ja, det hoppas jag på. Så håll tummarna nu för en förbättring, så skall ni få se lite före och efter bilder sedan!

 

Undertiden kan ni titta på den här bilderna som jag fick skickat till mig idag av vår vän Alejandro. Det är några bilder från kvällen då vi var ute med sekreterarens båt. Roligt med lite bilder från sällskapet i båten också, som jag själv inte lyckades dokumentera.

 

Hej, svejs så länge!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0