Nytt i kaffeskafferiet

Hushållets barista såg i förra veckan till att vårt ack så nödtorftiga kaffeskafferi fylldes på med fler väldoftande, italienska, kaffebönor av olika slag. 4kg kaffebönor damp det ner, så det skall nog räcka ett tag i alla fall ;)

Vasse har lyckats hitta en tysk återförsäljare på nätet av bland annat vårt favoritkaffe Passalacqua, som dessutom har riktigt bra priser. Tror nästan att det var halva priset mot vad vi betalar för samma kaffe i Sverige!
Så nu dricks det förstklassigt kaffe som aldrig förr här i huset och fy bubblan vad det är gott. Just nu provar vi en ny sort som heter Caffé New York Espresso som vi båda tyckte mycket om. Med i beställningen låg också två nya koppar till vår samling. En gul cappucinokopp och en svartvit espressokopp. Den senare får jag fota och visa en annan dag. Hur som helst, trevligt med mera kaffe :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vi valde att vänta så det blev en överraskning vid förlossningen! Det var väldigt svårt att inte fråga när vi var på ultraljud :)

En kväll under graviditeten frågade jag Ian vad han trodde att det var. Jag hade fått en känsla av att det var en liten flicka (vi hade bestämt under graviditeten att inte disskutera det, men jag kunde inte hålla mig) och han hade samma känsla. Det konstiga var att jag fick världens chock under förlossningen när Ian sa 'It's a girl!!'

:) Vad mycket härligt ni har framför er! Som förlossningen! Hårt jobb, men vilken belöning!



kram!

2011-11-19 @ 17:15:10
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Moa - Nybliven mamma till Ella ♡

Svar: Visst är hon det :) Åh ja, jag förstår det! Är det en tjej eller kille ? :)

2011-11-20 @ 11:31:36
URL: http://FUCKINGPOSERS.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0