Helsingborgshäng

För er som undrat så lever vi och vi är kvar på svensk mark fortfarande :) Jag har bara tagit mig lite välbehövlig bloggsemester ett par dagar och varit väldigt ouppkopplad. Så där som det var förr i tiden ni vet ;)

Undertiden har vi besökt hela Vasses stora familj i Skåne. Där har vi druckit alldeles för mycket kaffe och ätit alldeles för gott och nästan alla har förtjust deltagit i leken gissa-kön-på-bebisen. Väldigt mysigt har det varit. Vi hade också en fin dag i Helsingborg på tu man hand med hamnpromenad, lyxkaffe och därefter Ikealunch. Klassikern helstekt kotlettrad, med bearnaisesås, pommes och ratatouille står sig än, även om vi konstaterat att det inte alls är särskilt billigt att äta på Ikea längre...

Sedan fick vi lämna Skåne för den här gången och körde knappt 1,5 timme upp till Onsala för att gå på bröllop i går, den 11/11-11. Fick höra på festen sedan att brudparet visst bokat kyrkan 3 år i förväg! Framförhållning javisst. Bröllopet och festen var en mycket trevlig tillställning med stiligt, vintrigt brudpar och ypperlig mat. Jag som numera är ständig chaufför blev dock trött framåt midnatt och tyckte då att det var lagom att knyta sig. Mannen såg ut att hålla bra låda fram tills vi skulle gå men så fort vi satte oss i bilen så sov han som en stock hela vägen hem till Partille. I och för sig kanske inte så konstigt när man bara sovit 4 timmar natten innan. Vilket dock var självförvållat för han satt uppe hela natten och kollade på amerikansk fotboll.

Ja, ja nu skall vi snart förbereda Tacofiesta på Partillevis (svensk taco med andra ord) och sedan njuta framför brasan hemma hos mamma och pappa. Imon går planet mot söder igen och jag har proppat resväskan full med vinterkläder, en adventsstjärna, hallonkräm, knäckebröd, favorittéet och skumtomtar. Så förmodligen kommer jag överleva fram tills jul :)

Sånt här lyxkaffe kan man ju bara inte få nog av!

Friskt, men klart väder på stan :)

Konst i hamnen. Plötsligt kände jag mig väldigt liten...och Vasse sig väldigt stor!

Underbart vacker när solen sken på oss under hamnpromenaden



Kommentarer
Postat av: Nico

Haha så roliga ni ser ut på de där stolarna.

Synd att tiden var så kort och kunde inte umgås mer med er :( börjar sakna er redan. Kram kram

2011-11-14 @ 09:58:31
Postat av: Lilla H

Jag var i Helsingborg i helgen den staden är så fin!

2011-11-16 @ 09:54:50
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Haha! älskar bilden på dig på den stooooora stolen! :)



(har ju missat en del inlägg nu när jag varit ute och flängt :P)

2011-11-16 @ 18:20:21
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0