En liten middagsbjudning

Middagsbjudningar är lite av vår melodi här hemma och något vi alltid tycker är väldigt roligt. Nu känns det som att det var ett tag sedan vi fick gnuggat geniknölarna och slängt ihop en god trärätters, så igår passade vi på. Kia och Anders hade sin sista kväll här i San Sebastian igår, så vid sjutiden kom de över till oss på middag.

 

Vi blev sittandes många timmar vid middagsbordet pratandes om allt mellan himmel och jord. Det måste vara ett tecken på att vi trivs i varandras sällskap efter en hel helg av middagar tillsammans. Vasse stod för den mesta av matlagningen igår, jag var efterrättsansvarig bara. Allt blev smarrigt tyckte jag även om varmrätten kanske blev aningens för kryddstark. Förrätten, ljummen chorizo på salladsbädd med blandade bönor, granatäpple och grillad paprika tilltalade mig speciellt mycket. Så gott och fräscht.

 

Efter en mycket trevlig helg med besök och upptåg tog vi oss en skön sovmorgon i morse, vilket kändes behövligt. En välsmakande frukost på det och veckan är i full gång. Vasse gick till jobbet 10:30 och sedan dess har jag suttit med datorn och pillat. Nu väntar lite välbehövlig träning för mig efter denna helgens matfrosseri :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0