Kvalitets-Sverige-Tid

Vasse är på Chalmers och hälsar på gamla kollegor och jag har lite egen kvalitets-Sverige-tid i soffan. Sweet! En påse lösgödis med bara de bästa sorterna, myskläder, en värmade filt och TLC:s bästa slötittarprogram slår det mesta idag :) Som jag har saknat tv-utbudet här i Sverige! I Spanien tittar vi nästan aldrig på TV, där får man förlita sig till Play-programen som visas på nätet. Vilket nästan aldrig är de programmen som man verkligen vill se...

 

Snart skall jag dock ta mig upp ur den här soffkoman och börja med kvällens middag som vi tänkt bjuda familjen på. Imon åker vi ner till Skåne för att umgås med släkten där och för att gå på bröllop i Onsala på fredag. Därför blir det mysmiddag och spelkväll med familjen här ikväll :)

Vi var och handlade inför middagen på ICA tidigare idag och jag ville typ köpa allt! Har saknat det svenska matutbudet så jäkla mycket...tänkt om ICA kunde bestämma sig för att öppna en filial i San Sebastian. Det hade varit nåt! Då skulle jag kunna köpa keso, halloumi, filmjölk, munkar/gräddbullar, dillchips, ärtsoppa, lösgodis, créme fraiche och allt det där jag saknar när jag vill. Jag kanske skall skriva ett brev till tomten...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men jäklars vad gott med lösgodis! Och dillschips, det är min stora saknad =)

2011-11-08 @ 17:25:28
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0