Buba recenserar

Under det lilla Sverigebesöket passade jag på att provsmaka nyheterna på lakritsfronten som jag bland annat skrev en önskan om att göra här. Men jag måste säga att två av två provsmakningar som genomfördes under veckan var en stor besvikelse.

 

Både  den nya Pollyn med lakrits, chocklad och citron samt varianten på den klassiska nötkrämen, som syns ovan, var rätt menlösa. Ja, Salmiakcrémen var faktiskt rent utav äcklig, var på jag avstod att äta hela eftersom mitt dagliga lakritsintag numera är strikt reglerat av pyrets utveckling i magen.

 

Vem fasen har förresten kommit på att man inte får äta mer än 50 gram lakrits om dagen när man är gravid? Grr...kunde det inte varit förbjudet att äta mer än 50 gram geléråttor, blomkål, ansjovis eller nåt annat som man gott kan leva utan? Lite så tänker jag.

 

Suma summarum av Buba recenserar, köp inte den nya Pollysorten eller Salmiakcrémen om du faktiskt gillar lakrits och livet som gravid är bra orättvist ibland.


Kommentarer
Postat av: JOHANNATY

Jag tog bort det för det förvirrar bara, jag skenar lätt iväg i tanken och tror att alla förstår vad jag menar. :) jag menade egentligen att jag skulle ta striden att inte ammat henne hela natten.

Men att låta henne somna 11 har jag gjort i perioder för att det funkar bättre så men ändå smått försökt att göra det tidigare för att jag ska få egen tid på kvällen nu har jag fått ner det till halv tio men då sover hon ändå oroligt fram till elva :) Hon tror väl att hon är en liten italienska den här tjejen :) kram!

2011-11-15 @ 11:20:32
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej!

ska vi följa vaarndra via Bloglovin?:)

2011-11-15 @ 14:33:31
URL: http://katrimarika.blogg.se/
Postat av: Marika

Sv: Ok vad kul:)

2011-11-15 @ 15:11:07
URL: http://katrimarika.blogg.se/
Postat av: Linnéa Turner

Se det som positivt (med 50g lakrits) det räcker längre! :D

2011-11-16 @ 18:19:19
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0