Lilla lunchlaxen

I äkta spansk anda äter jag idag en sen lunch efter att ha varit och och promenerat 45 min. Vädret var underbart, helt j*vla underbart! Soligt och 20 grader varmt med lätt vind. Jag fick verkligen nypa mig i armen när jag promenerade längs havet och såg solkatterna i vattnet. Tänk att det kan vara så fint väder i mitten av november ändå! Det gör promenaderna så mycket enklare och verkligen njutningsfulla. Hemma i Sverige höll jag på att frysa ihjäl av den råa kylan så fort jag gick utanför dörren!

 

På vägen hem gick jag ärende till Apoteket för att hämta ut mer folsyra och sedan handlade jag lite smått och gott i mataffären. Köpte en rejäl laxfilé i fiskcharken och när jag kom hem slänge jag in den i ungen med salt, peppar, majonäs och dill. Det blev en supersmarrig lunch tillsammans med potatis, skirat smör, avokado och cocktailtomater. Bäst av allt är att jag nu kan klappa mig själv på axeln för all Omega-3 som jag nu (förhoppningsvis!) lagrat. Har ju nämnt innan att vi är alldeles för dåliga på att äta fisk i det här hushållet....även fast vi tycker att det är gott så är det alltid så mycket annat som ploppar upp istället när det gäller att välja mat. Men nu blir det laxlunch imon med för den rejäla laxfilén var på över 500gram. Heja!


Kommentarer
Postat av: Marika

Sv:Kul att du är emd:)

2011-11-15 @ 17:37:43
URL: http://katrimarika.blogg.se/
Postat av: Marika

Nu är vinnaren vald!

Blev det du?:)

2011-11-15 @ 17:45:02
URL: http://katrimarika.blogg.se/
Postat av: mintekopp

Är inte det minsta avis på ert väder, inte alls :-) Shit va gött det låter!!

2011-11-15 @ 19:39:22
URL: http://www.mintekopp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0