Stekande sol och klippkort på ultraljud

Förmodligen börjar ni tröttna på att höra om vårt ljuvliga väder här nere...men idag när jag satt på en uteservering med våra svenska vänner som är på besök i staden så var det så varmt att det riktigt brände! Så himla härligt. Besöket, som dock inte bor hos oss, är här över helgen och vi ser fram emot att umgås över lite god mat :) Ikväll har vi lovat att ta med dem ut på en riktig Pintxorunda. Alltid obligatoriskt när man kommer till San Sebastian, och vi klagar inte! "Problemet" nu bara är att vi börjar få så många favoritpinxos att de inte längre ryms i en enda runda, så det blir säkert fler turer bland barerna innan helgen är över. Var så säkra på det.

 

Idag har jag också hunnit med att göra ett hör och häpna, tredje ultraljud, allt inom loppet av ynka sex veckor. Haha, ja jag säger då det. Snart får vi nog klippkort där på vårdcentralen som gör ultraljuden! Standard här är annars att göra tre ultraljud under hela graviditeten....till och med Vasse tycker nog att det börjar bli lite tjatigt nu så idag gick jag dit själv :)

 

Anledningen till att det blev ett tredje ultraljud så snabbt in på var helt enkelt att de glömt uppdatera ett papper från förra ultraljudet med de aktuella uppgifterna. Så igår när jag hade tid hos barnmorskan så blev hon mycket konfunderad eftersom hon tyckte att datumen och uträkningarna inte stämde längre. Varpå hon bestämde att det var bäst att jag gjorde ytterligare ett ultraljud idag för att verkligen fastställa vad som var rätt och riktigt på de där papprerna...

 

Ja, så kan det gå. Ingenting har dock ändrats någonting, det var helt enkelt någon som glömde fylla i korrekt förra gången, så Pyret är fortfarande beräknad till den 10 maj. Nästa vecka får jag gå tillbaka till barnmorskan igen och då är hon nog mer tillfreds med papprerna. Allt såg bra ut, men bilderna vi fick med var helkassa, för de zoomade inte in ordentligt så det går inte att se någonting vettigt. Ja, ja vi har ju redan två uppsättningar fina bilder att kika på om vi vill :)

 

Nä, nu skall jag sträcka ut benen i soffan lite och jobba upp den där bästa pintxosaptiten.

 

Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Den här glada nyheten hade jag helt missat. Stort grattis! =)

2011-11-17 @ 18:18:37
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Jenna

Så härligt att ni har så bra väder, här börjar det bli riktigt kallt nu. Så mysigt att få se bebisen, men jag håller med om att det var många gånger på kort tid. 10 maj, vilken vecka är du i då? Hur mår du, går allt bra?

Kram!

2011-11-17 @ 20:59:31
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Johannaty

haha jag vet inte, jag har haft dille på vanilj sen jag vart gravid trodde det skulle gå över men nej det verkar vara bestående... Men hursomhelst tycker jag att vanligt svart kaffe är det bästa men mot kvällskvisten är vanilj gott..

Vad härligt att ni har fint väder, här i värmland har vi 8 - så jag sitter just nu och letar sista minuten någonstans varmt :)

2011-11-17 @ 22:55:07
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Åsa

Lite skillnad mot här i Sverige där många barnmorskor inte ens lyssnar på hjärtljuden före vecka 15 pga strålningen.

2011-11-18 @ 06:34:09
Postat av: Linnéa

Hej söta!

Vad mysigt med ultraljud, allt blir så mycket mer verkligt då, eller hur? Jag tror inte riktigt att jag insåg att jag hade en bebis i magen förren dagen jag kände den första sparken :D

Jag tycker att det ska bli riktigt kul att följa din graviditet på bloggen! Har ni tänkt att ta reda på könet?



Jag såg din fråga om konsulat fixar pass eller om man måste till en ambassad. Olika länder har olika regler men då dom stängt ambassaden här i Bryssel och bara har ett konsulat så var jag tvungen att åka till en närliggande ambassad. Ni har en ambassad i Madrid, eller hur? Är det väldigt långt att köra ifrån San Sebastian?



Ha en fin dag! kram!

2011-11-18 @ 08:32:40
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0