Back to my hoods

Idag har jag varit hemma i vår lägenhet, där vi egentligen bor. Fast just nu bor ju jag i Partille och Vasse i Florida...men i alla fall. Det kändes lite konstigt att ta 4:ans spårvagn ut till den välbekanta hållplatsen och sedan vandra upp för backen till lägenheten jag lämnade i december förra året. Nu bor det några andra där. Några andra äter frukost vid vårt köksbord, tittar på film i soffan och sover i vår säng. Kontigt, fast ändå inte.

När jag steg in i hallen och hängt av jackan blev jag först lite sentimental, sedan blev jag lite avundsjuk och tänkte "Fasen det är ju vi som skall bo här!". Men när jag senare lämnade lägenheten igen efter mötet med våra hyresgäster så tänkte jag ändå att det är bara en lägenhet. En lägenhet fylld med saker som egentligen inte har så stort värde om inte vi bor där. Jag och Mr. Right tillsammans, så som det var tänkt. Det är ju människor som gör saker, ex. en lägenhet, betydlesefulla och inte sakerna i sig.

Nu skall lägenheten hyras ut ett tag till. Sen får vi se när och om vi flyttar in bakom dörren där det står Pihlström/Chis igen...fast då bara med Chis på skylten. Oavsett var det blandade känslor att vara tillbaka i vårt gamla kvarter igen, där solen lös nästan jämt. Åtminstone är det så jag minns det.

Vårt fina vardagsrum i fullt sommarljus
Vårt mysiga vardagsrum

Kommentarer
Postat av: Sandra

SV: Jo jag har en mixstav, men jag tänkte att det var smartare med mixern för annars skulle det skvätta så mycket. Men ja... så är det

2010-08-25 @ 19:32:00
URL: http://parole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0