Bye Bye kårobligatoriet

Jag är så himla glad för att de äntligen (1 juli 2010) har avskaffat det där nedrans kårobligatoriet! Yes, äntligen slipper man betala 200kr+ till en förening som jag aldrig tar del av eller har någon nytta av. Visst jag kan tänka mig att Kåren gör en hel del andra saker för studenterna som jag som enskild elev på universitetet inte märker av, men i så fall så tycker jag ändå att det skall finansieras någon annan stans ifrån. Det skall ju inte behöva belasta den stackars skrala studentkassan. Nej, nu får det vara nog. Förra hösten när jag pluggade på tre olika universitet på samma termin så fick jag betala 3st kåravgifter, gissa om det kändes som sura pengar...

Så nu kan jag fira lite att jag i alla fall slipper betala någon kåravgift min sista termin på universitetet. Man skall vara glad för det lilla.

P.s Klänningen satt som en smäck igår ;) D.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0