Hjääälp jag har blivit med blogg!

Okej, jag skall vara ärlig. Jag trodde aldrig att jag skulle skaffa mig en blogg. Faktum är att jag smått föraktat hela bloggfenomenet en längre tid. Jag har tänkt varför vill folk lägga ut hela sitt liv och deras innersta tankar på nätet för alla där ute att läsa? Är det ett rop på bekräftelse eller har de bara inget bättre för sig?


Jag vet inte vad som får folk att vilja blogga, men nu har jag i alla fall bestämt mig för att ge det en chans också. Jag ser detta som en övergång från min resdagbok (Buban åker till Amerika) som jag skrivit under 7 månader nu. Kanske håller jag på att få skrivarabstinens nu när jag vet att resdagboken sjunger på sista versen? Kanske vill jag bara se vad som är så fantastiskt med att blogga eftersom folk verkar göra det i tid och otid, överallt. Nästa torsdag lämnar jag Florida, USA för att komma tillbaka till min hemstad Göteborg igen och då skall jag bli en bloggerska. Så det så.


Med de inledande orden vill jag alltså förklara min blogg invigd, även om den kommer behöva en hel del kosmetisk makeover inom kort. Kan tänka mig att syster S får stå för de tekniska detaljerna gällande det. Men i alla fall här har ni nu min blogg! En liten plats i cyberspace som jag aldrig trodde jag skulle bli ägare till, men nu är den min.


Trevlig läsning.


Kommentarer
Postat av: Lotta

O jag som har sagt att jag ska lägga ner allt bloggläsande nu när jag börjar jobba.. Men denna vill man ju så klart följa. Och jag ska försöka vara lite flitigare med kommenterandet än vad jag varit på resedagboken.. Välkommen hem snart.. Kram Lotta

2010-08-18 @ 20:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0