Jul, jul härliga jul!

Nu är det en vecka kvar till julafton idag, inte klokt och inte alls fel känner jag. Min kärlek till julen gör sig påmind varje år och jag måste säga att jag njuter för fullt. Älskar känslan av lugn som julen har på mig. Kanske låter det konstigt när de flesta klagar över att det känns så stressigt runt jul, men så känner inte jag. Julen är en sån fantastisk tid med mycket ljus, värme och omtanke. Precis så vill jag ha det. Och massa god mat förstås, men det här med julbord är ju egentligen rätt överskattat få jag säga. I alla fall om man inte äter sill, som jag. Nä, nu mår jag som allra bäst och varje år så tänker jag runt denna tid på allt och alla som jag är tacksam för. Kanske har man Karl-Bertil Jonsson julsaga på julaftonskvällen att tacka för det?

God Jul på er!


Ett foto på mig ifrån Köpenhamn runt juletid för två år sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0