Bröllopet inlägg nr.1, två dagar innan...

Nu tänkte jag mig börja dokumentera hur bröllopet faktiskt blev. Känner att vi har hunnit landa lite i vardagen igen och vill gärna skriva ner lite innan jag glömmer av allt för mycket också.

De sista dagarna innan bröllopet så samlade vi våra tärnor och marsalkar var för sig för att få lite kvalitetstid med dem. 3 av 4 i brudföljet bor ju inte Göteborg, så vi träffar dem inte så ofta. Det var ett lyckat upplägg tyckte vi. På torsdag lunch sa vi hejdå till varandra, min man och jag, och sedan sågs vi inte förrän inne i kyrkan!

Torsdag eftermiddag var jag och en av tärnorna på Gilda Skolan och blev lite härligt ompysslade. Jag fick en behövlig helkroppsmassage och sen fick både jag och Miss Läändin naglarna fixade. De blev sådär. Vi satt snällt i soffan efteråt och väntade på att de tre lagren nagellack skulle torka. Men det blev ändå fula märken sedan när vi började ta på skor och jackor för att gå därifrån. Ja, ja...på håll såg de i alla fall bra ut ;) Sedan bjöds jag på middag och goda drinkar på en turkisk restaurang i narheten, då även nästa tärna slutit upp. Härligt var det!

Ungefär samtidigt som vi var ute och roade oss på stan så slet killarna och min familj med att färdigställa festprogrammen där hemma. Så snälla de är och vad fina programmen blev!

På fredagen åt vi mysfrukost tillsammans alla tjejerna och jag fixade smaskiga cappucinos. Sedan hade vi massa ärenden att gå på köpcentret. Bland annat skulle bubbel, frukt, pumps, sjalar och läppglans inhandlas. Det gick vägen och vi avslutade med lunch på Max där vi satt i godan ro och åt när branlarmet satte igång. Hela köpcenrumet fick utrymmas och det enda vi tänkte var: Vilken tur att vi han köpa allt! Hehe...

Fredageftermiddag spenderades ute i festlokalen med att smycka och göra den klar för bröllopsfest! Vi blev väldigt nöjda med spetsgardinen och hjärtat som vi fäste bakom våra platser. Dukningen var fantastiskt fin gjord och vi fick nog alla lite förväntningsfjärilar i magen när vi åkte därifrån med bilder i huvudet av hur fint fixat det blev.

På kvällen blev det obligatorisk fredagstacos och vi förberedde oss in i det sista. Tånaglarna målades och alla utom jag testade sina outfits. De var så fina mina tärnor, mamma, pappa och syster!

När klockan närmade sig 23.00 så var vi rätt trötta och gjorde oss redo för sängen. Vi låg en stund och småpratade, men sen sa vi godnatt. Tro det eller ej så gick det faktiskt relativt snabbt att somna och vi sov gott hela natten. Snart var det dags att vakna upp på bröllopsdagen som vi väntat på i 14 mån!


Killarna och Syster S fixar med festprogrammen torsdagkväll


Mysfrukost med tärnorna på fredagen. Nybakade scones gillar vi!


På väg ut till festlokalen på fredagen. Miss Läändin har bordsdekorationerna i knät.


Den fina dukningen i festlokalen!


Det urtjusiga mosshjärtat som jag färdigställde ute i festlokalen!


Spetsgardinen och hjärtat bakom våra stolar. I like!


Välförtjänt tacos efter den långa förberedande dagen


De heta tärnorna testar outfiten...


Och så här snygga var mamma och Syster S!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0