Första advent i vinterskrud

Vaknade upp av att mobilen vibrerade. SMS från mannen i Spanien som hade det lite kallt i lägenheten då gasen stängts av. Ingen värme och där med inget varmvatten. Kul...Hoppas värmen kommer igång snart igen, så att han inte fryser ihjäl! När jag så lyckades ta mig upp ur sängen möttes jag av fluffiga vita snöflingor som singlade ner. Så vackert, och på första advent och allt! Julkänslan ifann sig direkt. =)

Nu bakas det lussekatter i huset, 50st skall det bli som kommer att ätas här men också delas ut till bättre behövande. Eventuellt syster S och sambo. ;) Senare i eftermiddag skall vi tända första ljuset i adventsljusstaken och prova Herrljungas Mandarin- och chiliglögg. Mysigt.

Igår var vi i Ullared med halva Sverige. Ingen kö in i varuhuset men det var så mycket folk där inne så att det var en utmaning bara att ta sig fram mellan avdelningarna. Fick köpt lite julklappar, hemliga paket till julklappsspelen, två koftor och annat smått och gott. En fin dörrmatta med tomtar på köpte jag också som mamma och pappa snabbt la beslag på.

3st advent kvar och 24 dagar tills Vasse kommer hem igen. Nu är jag redo för jul!!!


Ett snöslaget Partille denna första advent


Trädgården på baksidan av huset


Dags för lussedegen att jäsa


Snart brinner första ljuset...=)


Den fina dörrmattan som fyndades för 29kr i Ullared

Kommentarer
Postat av: Lotta

Thihi.. VIlken söt matta..

2010-12-01 @ 21:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0