Underbara kvalitetskaffe och baristan efterlängtas

Då kan vi öppna kaffebar här hemma nu också. Espressomaskinen och kaffebönskvarnen står uppradade tillsammans med alla nödvändiga tillbehör i grovköket, bara en meter ifrån fönstret. Vi kom enhälligt överens här idag om att vi ju skulle kunna sätta upp en skylt utanför med en liten kaffemeny och så är det bara att räcka över och ta betalt genom fönstret. Hehe....tror dock att baristan behöver öva lite på sitt mjölkskummande innan det är dags att slå upp fönstret till kaffebaren. I fredags morse gjorde jag mig i alla fall en premiärkopp sedan vi åter fått hem vår älskade maskin och efter att jag lyckats inhandla våra favorit kaffebönor. Cappuccinon jag gjorde blev helt okej, men jag ser mycket fram emot när den riktiga baristan kommer hem på tisdag och kan göra mig riktigt fluffiga goda cappuccinos. Det är trots allt sann lycka att få doppa nästippen i perfekt skummad mjölk och slurka i sig lite kvalitetskaffe på hemmaplan!


Kaffestationen!


Min egenhändigt tillverkade cappuccino...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0