En seeeg dag efter en lyckad gårkväll

Seeeg dag har det varit. Och så skönt! Lagom svårstartad efter gårdagens inflyttningsfest och utekväll som var superlyckad, så bjöds jag på smarrig frukost hos mitt natthärbärge. Mycket trevligt var det!

Dagen har jag spenderat i soffan mestadels. Läste hela GP, hela Aftonbladet (i tidningsformat) samt en häntextra tidning, samtidigt som jag såg på "Toddlers and Tiaras" på Discovery Travel and Living-kanalen. Det är kvalitetshäng i soffan det. Fast "Toddlers and Tiaras" kunde jag nog varit utan. ;)

Sedan har jag faktiskt varit lite bröllopsduktig också. Jag har mailat till Johannebergs Församling och frågat före tredje gången i ordningen vem som skall bli vår präst på vigseldagen. De har fortfarande inte gett mig nåt besked och nu skrev jag lite surt att enligt brevet ifrån Carl-Johans Kyrkan så skall vi meddela prästens namn senast en månad innan. Så nu har de alltså 11 dagar på sig att komma upp med ett namn. Tjuvkikade lite på Johannebergs församlings hemsida vilka präster som de har i tjänst. Alla var män. Liten besvikelse då jag hade gärna haft en kvinna. Nej, jag är inte feminist men tycker att kvinnliga präster överlag brukar vara trevliga. Sedan fanns det en präststudent med på listan också. Tänk om vi får honom. Det hade jag kunnat tänka mig. Han är säkert ung och lite nytänkande....

Nu är jag hur trött som helst så det blir nog bara till att slänga ett öga på valvakan innan sängen kallar.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0