Höst utanför, sommar i mitt hjärta

Regnet öste ner i morse, syndafloden flöt förbi utanför huset och vinden ven så att träden nästan vek sig. Det är höst i Göteborg. Nu råder det ingen tvekan längre. Inte för mig i alla fall. SMHI har ju sitt eget sätt att se på det med temperaturer som måste befinna sig under en viss nivå under en viss period o.s.v för att det officellt skall kunna klassas som höst. Jag blickade ut fem sekunder och konstaterade rätt snabbt att sommaren pyst all världens väg. Det är höst utanför mitt fönster, men sommar i mitt hjärta. Snart kommer ju min älskling hem och jag drömmer mig bort till sol och kortbyxor i Florida för en stund. Bara tre veckor kvar nu tills han är här.

Har suttit och pluggat i soffan under eftermiddagen. Dagens lektion var inställd. Det blev jag varse om när jag ensam stod utanför föreläsningssalen med vått, ledset paraply och gummistövlar. Det är min kursbok som går under namnet "gula sidorna", eftersom den ser ut som telefonkatalogen, som har dissekerats under filten idag. Den andra kursboken som jag fick hem i veckan måste jag reklamera. Helt otroligt när jag slog upp boken så såg jag att innehållsförteckningen och de tre första kapitlen saknas. Boken börjar mitt i en mening och med ett diagram. Suck. Hur kan det få hända att de trycker fel? Det måste ju vara massa böcker som ser så här illa ut nu. Kan inte låta bli att tänka på vad det måste kosta för dem som gjort fel. Undra om tryckeriet har en bra försäkring mot sånt? Jag vet lite nördigt ekonomitänk där, men så tänker jag efter en eftermiddag med näsan i ekonomiboken. Trevlig höst


Här är den roliga...ehm...kursboken som jag måste reklamera =(


Kolla! Ingen innehållsförteckning och den börjar ju mitt i en mening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0