En dag bland kullersten

Göteborg är en bra vacker stad när den väljer att visa upp sig från sin allra finaste sida. Dagen fördrevs till stor del i Haga, en av stadens mysigaste kvarter. Haga Nygata är som balsam för själen. Kullerstenarna som breder ut sig mellan de låga, gamla landshövdningshusen inbjuder att sitta ner på någon av alla uteserveringar. Det är Cafétätt, mycket barnvagnar, kanelbullar stora som tefat och alldeles, alldeles...underbart. En blid sol dök upp framåt eftermiddagen och det värmde våra frusna själar då vi klätt oss efter gårdagens väder, när solen sken som aldrig förr.

En lunch, en kanelbulle av normal storlek och en cappucino senare så var vi redo för att möta upp mamsen som kom från jobbet. Det blev sommarhusinredning inhadlad på trendiga Port House där hela presentkortet gick åt och sedan visade jag upp en servis på Cervera som jag haft ett gott öga till ett tag nu. Kanske en presentidé till bröllopet där?

Syster S och jag trivdes med att vara lediga fredag eftermiddag och vi kände mest för att gå in och kolla runt i uppsjön av alla mysiga småbutiker som kantar Göteborgs gator i centrum. Vi kunde nog ha kommit hem med lite av varje, men något som vi verkligen kom hem med och som vi fick släpa med oss hela dagen var en vacker detalj till bröllopet som bara är så fin! Jag har lagt in en liten hintbild här nedan och jag kan ju bara säga att nu är vi väl rustade för ett sent höstbröllop...let it rain...let it rain...let it rain...om det måste. =)


Dagens underbara inköp!


Vackra Haga Nygata...


Kvalitetsfika...mm...Kim Andersson


Vackert så det förslår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0