Mycket att läsa i dessa tider...

Skolan har satt igång på riktigt nu känns det som. Vi har en föreläsning varje dag denna veckan och i princip hela resten av kursen. Där emellan skall vi få i hop två praktikfall i grupp, innan allt skall krönas med en salstenta den 2 oktober.

Som vanligt när man läser en 7,5 poängskurs så trycker de in så mycket saker de kan på de 4 kursveckorna. Precis som att de glömt av att vi bara har 4 veckor på oss och inte det dubbla. Jag har sett detta fenomen förr och tro mig det brukar inte se vackert ut i slutet av kursen. =) Alla blir så fokuserade på att få in sina praktikfall i tid eftersom det krävs för att bli godkänd och då blir det lätt så att de inte hinner tentaplugga. Resultatet brukar bli väldigt många underkända på tentan sen. Men vi får se, jag kan ju ha fel....säkert....

Än så länge så tycker jag att det känns skoj. Det är en intressant kurs (Kandidatkurs i Ekonomistyrning) och jag har börjat läsa i den digra kursboken på 850 sidor samt det tillhörande kompendiet på drygt 100 sidor. Sen har jag ytterligare en kursbok beställd. Kan inte vänta på att den också skall dimpa ner i brevlådan ;)

Så denna vecka blir det mycket plugg och förhoppningvis lite träning med då vi skall köpa kort på Friskis nu i eftermiddag. Det är ju så mycket lättare att gå och träna på anläggningen man tänkt träna på hela tiden om man faktiskt har ett kort där...hehe...som sagt idag skall det fixas!


Jag i Orlando när jag hade rumänskalektion vid poolen. En kurs helt utan kursböcker!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0