Skolpremiären avklarad

Idag började då skolan igen. Nu blir det åter igen tider att passa, uppgifter att lösa under tidspress, enorma kursböcker att ta sig igenom, och förhoppningsvis skall man hinna lära sig nåt också. ;) Allt det där har bara känts så långt borta eftersom jag mer eller mindre varit ledig från all skolstress i 7 månader nu. Så nu är det bara på det igen som gäller!

Kan tilläga att jag idag också var mycket nära att bli ihopparad med en äldre tunnhårig man som verkade rätt nördig. Ve och fasa vad nära det var. Puh, vad skönt att jag lyckades ta mig ur det! Nu har jag istället fått en härlig grupp att skriva mina praktikfall tillsammans med och en annan aspirant till parhäst för c-uppsatsen som känns som att han har potential.

Linda och jag gjorde stan efter skolan och åt lunch inne på ett café trots att solen sken så starkt utanför. Det var nästan för varmt att sitta ute faktiskt. Klockan 14 hade vi ett spännande möte hos en hårstylist som jag bokat in. Hon verkade duktig så jag skall återkomma och sen får vi se om det blir hon som får fixa håret till bröllopet. =)

Dagen avrundades med en smaklig räksallad med senapspotatis och ett glas iskallt vitt vin. Mycket gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0