Vi har fått en präst!

Idag fick jag äntligen svar från Svenska Kyrkan om vem som skall viga oss om 39(!) dagar. Lotten har fallit på en Hans Lundaahl som är präst i Buråskyrkan i Johannebergs församling. Självklart har jag gjort min research redan och googlat upp den äldre mannen som finns tillgänglig på Facebook. Han har 5st barn och 5st barnbarm, han säger sig leva varje dag påtagligt tillsammans med Jesus (låtsatsvän?), bor i Rävlanda och han är en utav de 3200st präster som år 2005 skrev under en lista på att de inte tänker välsigna homosexuella par. Okej...det här låter ju som att det kan bli riktigt intressant. ;)

Jag hoppas på att han ändrat uppfattning om att välsigna homosexuella par under de senaste 5 åren som gått. Jag läste någonstans att det är flera präster som har dragit tillbaka sitt namn ifrån listan. Så jag hoppas att han är en av dem. Annars måste jag säga att det skulle kännas så där att vigas av en homosexuellfientlig präst. Hallå 2010 är här, kom in i matchen!

Det kommer i alla fall att bli ett mycket intressant möte, tror jag, mellan Hans Lundaahl och min naturvetenskapligt orienterade icketroende blivande man. To be continued...


Vår präst som skall viga oss!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha.... han låter som en dröm ;)

2010-09-22 @ 10:20:08
URL: http://parole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0