15 april är en speciell dag

Idag är sista dagen att söka till universitet/högskola. Ett datum som alltid känns lite speciellt tycker jag oavsett om man skall söka eller inte. Hm, kanske skall slänga i väg en spontanansökan ändå i fall i fall...;)...Vad är det för fel på mig som verkligen gillar att plugga? Tycker det är så fantastisk roligt att få lära sig nya saker. Har sneglat bara lite på GU:s kursprogram på avancerad nivå för hösten och både Strategisk/operativ ekonomistyrning samt Management i tillväxtbolag låter som roliga magister kurser tycker jag.

Otroligt hur snabbt man hinner glömma den där ångesten över kursböcker som man ligger efter med, PM som skall lämnas in, grupparbeten from hell och bara tänker på hur roligt det är att plugga! Ja,ja...nu bor jag i Spanien så det är inte så troligt att det blir nåt mer plugg på Handels för min del, men drömma kan man alltid ;). Idag är det också exakt en månad kvar tills min födelsedag. Inte vilken födelsedag som helst heller, the big 25 is coming up! Känner mig väldigt nöjd över att få fira den stora dagen i Paris också. Skall bli underbart. Ikväll skall jag och mannen gå på date tillsammans. På hans initiativ skall vi ses kl. 19.30 vid MiraMar, som ligger vid strandpromenaden. Får se vad kvällen har att erbjuda...Nu blir det en löprunda för mig och sedan en kaffe med Lia, den grekiska tjejen, i eftermiddag.

Trevlig helg på er!

P.s Kroketterna som jag lagade igår blev jättegoda. D.s


Här puttras det på i olja för att få dem vackert gyllenbruna...


Så här fina blev las croquetas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0