Finbesök i stan idag

Idag får vi finbesök i stan. Inte vi personligen kanske, men Barcelona FC kommer till stan! De skall spela mot "vårt lag" Real Sociedad i den spanska ligan ikväll kl. 20. Det har varit ett himla tjöt om detta i den lokala tidiningen, som jag läser eller ja....försöker läsa, hela veckan. Biljetterna sålde slut nästan omgående då detta anses vara den viktigaste matchen för säsongen. I tidningen har de pratat varje dag om hur de (Real Sociedad) faktiskt skulle kunna slå Barca om de bara spelar si eller så. Ja, ikväll får vi alltså se hur det går! Vi har inte köpt biljetter. Har hört att de inte var billiga! Men kan hända att vi antingen går ner och ser macthen i nån bar eller också letar upp den på nätet. På tv visar de nämligen en annan match ifrån La Liga. Misstänker att staden kommer liva upp som bara den idag inför denna viktiga match. Vi bor ca 500m ifrån arenan och varje gång det är match där så vallfärdar folk förbi här nere på vår gata och barerna hela vägen bort till arenan är fulla till bristningsgränsen. Egentligen så tycker jag att Barca är ett föträffligt roligt lag att titta på och brukar väl heja på dem, men då de möter laget från vår stad idag så får jag nog hålla på dem istället!

Nu skall jag försöka ta mig ut och jogga lite innan vi lagar frukost här. Mannen sover fortfarande då han suttit uppe i natt och kollat på draften i amerikansk fotboll. Ha en fin Valborgsmässoafton!


Real Sociedads klubbemblem med initialerna SS som står för San Sebastian



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0