Frisörbesök, Paris bokat och frukost i sängen

Idag regnar det så vi passar på att ha en lugn dag inne. Just nu pluggar jag lite spanska, vaknade på det humöret helt enkelt, men på schemat står också att städa lägenheten. Såg redan i fredags när vädret var så gött att det skulle regna hela söndagen och då tänkte jag att vi lika gärna kan städa då. Nu gäller det bara att få det gjort också ;). Igår blev det en joggingtur för mig på förmiddagen trots att mina bena var stela från veckans styrketräning här hemma. Så stolt var jag över att jag ändå lyckades ta mig ut på 30 minuters joggingtur i makligt tempo. Sen blev det lite styrka innan duschning och en tur på stan. Vasse hade bokat klipptid så jag följde med honom ner till gamla stan och strosade runt medan han blev klippt. Imon är det förövrigt min tur att bli fin i håret på samma salong. Det skall bli väldigt spännande och jag håller tummarna för en engelsktalande och duktig frisör. Wish me luck!

Gårdagens middag bestod av så god grekisk sallad, oxfilé för mig och entrecoté för Vasse, serranoskina, bröd, aioli och rödvin. Mums! Igår blev det också bokat resa till Paris. Ah, skall bli så skoj! Vi åker och hälsar på syster S där fyra dagar i maj för att fira min 25-års dag. Som jag längtar!

I morse segade vi som få i sängen och sedan gick Vasse upp och lagade himelskt god frukost...som vi också åt i sängen. Fluffig omelett fylld med ost och serranoskinka, smörgås, te, juice och grapefrukt blev det. Vilken man man har! Måste säga att jag är väldigt glad för att äta frukost i sängen, inte alltid, men då och då så tycker jag att det är så härligt. Tror det beror på att vi aldrig åt frukost i sängen när jag växte upp. Nu får man ta igen det :).


Nöjd i soffan


Såå gott!


Mm, bästa skinkan


Nyklippt och fin

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka datum kommer ni? :)

2011-04-04 @ 10:11:28
URL: http://parole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0