Idag vankas besök!

Tjohoo!! Idag kommer vårt första besök hit till San Sebastian och det är inte vilket besök som helst! Syster S kommer i eftermiddag!! Lite överexalterad här...;)....me det skall bli så underbart roligt att få spendera en vecka tillsammans. Vid fem tiden räknar vi med att ha henne här. Innan dess skall vi ta några timmar på stranden, vädret är superfint idag, och så skall vi städa badrummen och laga mat. Jag har planerat Ceasarsallad som välkomstmiddag :)

Igår blev det en tur ner till Gros, där favorit spritbutiken ligger. Vasse köpte kvalitets tonic och bjöd senare på riktigt smarriga G&T, som han har fått totalt dille på sedan vi flyttade hit. Vi promenerade ner till Zorriola stranden i Gros ooch stod där och njöt ett tag medan vi spanande in surfarna. Sedan blev det en glass i solen på en bänk på Boulevarden, hem och softa lite och sedan gick vi och handlade mat, öl, vin och andra förnödigheter. Skönt att få med lite bärhjälp till mataffären, annars är det alltid jag som kånkar tungt. Så gårdagen vart en riktigt härlig dag får jag säga. Vasse ville ha kött till lunch/middag, hans "vanliga helgcravings", så det fick det bli. Sedan var det bara att invänta årets fotbollsmatch på tv, El Clássico.

Måste verkligen bli bättre på att ta med systemkameran ut, för min lilla kamera som jag oftast använder tar faktiskt rätt kassa bilder....ledsen för bildkvalitén alltså.


A la Playa


Det var mycket vågor på stranden igår...


Lite kyligt i vinden igår tyckte jag så jag tog en tunn jacka på


En surfare på väg ner till havet. Så roligt när man ser dem gå runt på gatan
med torrdräkt och bräda mitt bland folk...:)


I glassäffaren. Vasse är nöjd över att ha lyckats beställa en kula i varje rån med
två smaker i.






Boulevarden


Min duktiga bärhjälp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0