Middag på rumänskt vis

Igår lagades det middag på rumänskt vis. Jag har en favoritsoppa som vi alltid brukar få smaka när vi hälsar på Vasses mamma, som heter Supa de Perisoare, och den har jag varit sugen på ett tag nu. Det är princip en soppa med hackade rotfrukter och risfyllda köttbullar i antingen klar buljong eller med tomat i. Vi gjorde en variant med tomat i och det blev jättegott! Första gången jag lagar rumänskt...hehe....Dock hade jag köpt kålrot istället för rotselleri som det skulle vara så Vasse tyckte att det smakade lite annorlunda mot originalet...men, men...Det enda som saknades var créme fraischen som man klickar i vid servering. Nedrans spanjorer som inte äter créme fraische! Vi gjorde en jättestor sats i alla fall så det blir soppa till middag idag med. Smarrigt värre!

För morgondagen så planerar jag att sitta klistrad vid datorn för att se det engelska kungabröllopet. Det är ju bara så sjukt spännande att se hur bruden ser ut och så tror jag att det kommer vara otroligt vackert överlag. Hoppas de slipper regn i London imon. Alltid roligt att se vad alla andra kungligheter och diverse gäster ha på sig med. Kanske lite töntigt intresse detta, men åååh så kul :) Jag skall se varje minut och planerar äta en lååång frukost som troligtvis kommer att övergå i en lunch så småningom. Härligt sätt att fira Valborgshelg på tycker jag.


Här har ni den goda soppan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0