Min man har räddat internet!!!

Helt fantastastikt! Jag behöver inte längre känna mig fastkedjad till strandstolen i lilla rummet för att kunna utnjyttna denna idag livsviktiga tjänst som vi kallar internet :D. Ikväll fick mannen nog av att ha mig i det lilla rummet medan han själv satt med sin laptop i sängen. Därför gjorde han en gång för alla slag i saken med att försöka fixa mitt internetproblem. Av någon anledning kunde jag inte ansluta till nätet trådlöst utan har behövt använda kabel hela tiden. Mycket irrriterande. Trodde först att det var nåt fel med datorn och dess inställningar. Det har ju funkat bra för Vasse, men han kör ju visserligen Linux. Sen när Syster S kom, som kör Windows 7, så funkade det hur bra som helst för henne direkt också. Grr...så varför funkade det inte med mitt Windows Vista?

Jag har läst hela hjälpguiden på datorn. Testat mig fram massa gånger med diverse rutor som jag inte har en aning om vad de betyder. Ringt pappa it-tekniker i Sverige och till och med ringt spansk supporttelefon utan att knappt kunna göra mig förståd, men allt förgäves. Utan resultat. Men när världens bästa man bestämmer sig för att lösa problemet, då levererar han! Tydligen var allt som behövdes att uppdatera drivrutinen (tror jag det var) som var från 2004 till en nyare version och vips så funkade det. Underbart! Oj, vad här skall internetas runt i hela lägenheten i mon eftermiddag. En stund i soffan, en stund i köket, liggandes i sängen och ja, vem vet kanske till och med klickar runt lite på dass ;)

Tack igen bästa, tekniska mannen som fixar allt sånt har tjafs som jag starkt ogillar. Du gör min dag. Nästan varje dag till och med.


Här har vi honom, interneträddaren, i sin strandoutfit för året :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0