Lördagen började sådär, men blev riktigt nice

Lördagen blev en riktigt mysig dag med facit i hand, även om vi blev grymt besvikna till en början. Eftersom vädret varit så fint denna veckan och vi "bara" haft lunchdater på stranden 1-2h, så hade vi planerat för en heldag i solen igår. Men en storm kom emellan. Jag var ute och joggade på förmiddagen och kände att det blåste en del. När vi sedan duschat, packat strandväskan och tagit oss ner på stan så blev det bara värre. När vi promenerade mellan byggnaderna så var det ingen fara. Vi stannade till och med och köpte öl på vägen, så vi var verkligen peppade för att ligga på stranden ett par timmar med goda snacks som vi hade med. Men när vi rundat den sista byggnaden och nästan var vid stranden så kom den starka vinden. En fullkomlig storm hade byggts upp och sanden yrde. Trots detta låg det rätt mycket folk på stranden, så vi beslöt oss för att ändå göra ett tappert försök. Ner med stranlakanet och upp med tomatsalladen. Vi var sjukt hungriga då eftersom vi båda tränat nyss. Efter ett par sandbyar mot oss och knaster mellan tänderna efter varje tomatsalladstugga så gav vi dock upp :( Inget strandhäng denna dag. Vi traskade besvikna hemmåt och lyckades bli ovänner på vägen. Väl hemma åt vi några smörgåsar till lunch och sa inte så mycket till varandra. Men sedan utvecklades dagen till det bättre :)

Vi hade stämt träff med ett danskt par, Thomas och Yvonne, på eftermiddagen. Thomas jobbar på Vasses jobb och Yvonne pluggar sin masterutbildning i Köpenhamn och var här på tillfälligt besök. De var jättetrevliga och vi hade ett par härliga timmar på stan (mellan byggnaderna där det inte blåste) med vin, glass och kaffe. Älskar verkligen det har med att sitta en stund på den ena uteserveringen och dricka/äta nåt och sedan röra sig till nästa ställe för nåt annat gott :) Det var faktiskt glasspremiär för mig och Vasse här igår och vi blev inte besvikna. Vasses pistageglass som han valde, var himmelsk!! Själv tog jag jordgubbssorbet och tiramisu, inte heller fel!

Kvällen spenderade vi i soffan/fåtöljen med chorizo i bröd, snacks och goda drinkar. Vasse kör stenhårt på sina GT och jag har klämt en flaska färdigblandad Mojito senaste veckorna. Det blev två omgångar yatzy också. Detta fantastiska spel som jag aldrig tröttnar på :)


Mm...


Här sippas det och filosoferas ;)


Vasse har fått lite färg under veckan...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken fin layout! Väldigt spansk.. O färdigblandad Mojito lät ju inte fel.. Får nog bli en o annan sån nu i veckan!

Sitter o väntar på min skjuts nu! Kramar

2011-04-10 @ 18:42:22
Postat av: Johannasitalien

Va härligt :) Men synd för de dåliga vädret så brukar det vara här också när mannen är ledig, stod regn imorrn men det hoppas jag inte. Men ja vad ska vi annars kalla oss, jag kan kalla mig mammaledig iofs. Det är rätt skönt när folk inte längre frågar varför man inte jobbar. :)

2011-04-10 @ 21:16:16
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0