Rekordvärme i april?

Idag har vi över 20 grader här och en stor sol. Inte ett moln så långt ögat kan nå. Samma sak var det igår. Hm, värmebölja i april redan??



Igår när jag var nere på stan visade denna termometer 22 grader. Då förstår man plötsligt på allvar varför man väljer att bo i Spanien. Så även om vi bor i norra Spanien och befinner oss långt ifrån solkusten i söder, så har vi rätt fint väder ändå emellanåt. Nu har jag tänkt att kila ner till stranden med en god bok ett par timmar. Men först ville jag visa lite fina bilder som jag tog igår när jag träffade min svenska kompis och hennes dotter. Vi åkte i hennes bil upp till toppen av ett berg här där man får en helt underbar by över bukten. Det finns också ett litet nöjesfält för barn och ett litet hotell där uppe, lite coolt. En rolig grej som vi var med om när vi åkte i bilen upp för berget var när vi stannade för att betala en tullavgift på denna lilla, lilla serpentinväg. Mitt i vägen står en bom och bredvid ett litet hus. När vi stannar vid bommen så kommer det en kvinna ut ur huset och tar betalt, varpå hon sedan står och halar upp bommen med ett rep. Haha...vilket lustigt jobb att sitta inne i det huset hela dagarna och passa på när någon kommer på vägen utanför. Undra om det var hon som satt upp bommen? Eller om de som satt upp den bara snällt frågat om hon kan tänka sig att ta sig an detta uppdrag eftersom hennes hus ligger precis bredvid bommen? Hm...tål att tänkas på...


Här har vi parkerat bilen och Anneli lastar ut Alva


Tjusiga utsikten!!


Nöjesfältet var stängt men Alva körde bil ändå. Hon var väldigt förtjust i den gröna :)


Jag i outfiten för dagen


Så fina


Sen mumsade vi jordgubbar tills vi åkte hem :)

Kommentarer
Postat av: Johannasitalien

Vi har också fint väder idag, jätte varmt :) Så härligt! Vad mysigt om det blir så och är det något du undrar över får du hojta till :)

2011-04-01 @ 16:50:02
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0