Avslutningen på en underbar helg i La Rioja

Dagen efter offantligt många glas vin gjorde vi det enda rätta, nämligen att åka till ännu en bodega i La Rioja :) Det var tornägarinnan som tipsade om stället och hon bokade också in oss för ett två timmar långt besök innehållande en rundtur i tillverkningen samt vinprovning av 7 olika viner från bodegan. Det slutade med att besöket tog 4 timmar totalt och vi fick provat 10 olika viner! Hehe...vi var en liten grupp besökare och allt togs på spanska så det var bara att hålla god min och spetsa öronen :) I alla fall vart det himla lyckat och vi köpte med oss en flaska vin även från denna bodega (Urbina). Det blev en Reserva ifrån 1994 som både jag och Vasse fastnade för under vinprovningen.

Efter besöket på bodegan blev vi tipsade om en trevlig restaurang i en mysig liten by som hade så här fina omgivningar

Utanför restaurangen var det rena rama botaniska trädgården! Vackert. Diggar särskilt pumpan i mitten som ser ut som ett ekollon modell större.

Bra mat hade de också. Oh, my vad vi åt! De grillade lammkotletterna som kom in på ett stort fat var en succé för att inte tala om cheesecaken som fullkomligt smälte i munnen...

Ja, efter brakmiddagen var det rätt skönt att sträcka på bena och skaka ner maten lite, så vi fortsatte vår promenad i byn. Sedan packade vi in oss i den lilla golfen igen och fortsatte norr ut.

Efter en dryg timme i bil behövde vi veckla ut oss lite igen och helst hade vi velat hitta en glass också, men det var det visst värre med. Istället fick vi se en fin sjö och kossor. Verkligen Spanien på landsbygden!

Innan vi åkte hem till San Sebastian så föreslog Alejandro att vi skulle köra upp till den lilla bergsbyn Aya som han besökt innan. Det visade sig vara en underbar liten by och vackert så in i bomben. Små serpentinvägar upp, upp i bergen som aldrig verkade ta slut, men sedan kom vi fram...

...och det kändes som vi var med i Sound of Music :) Jag och Paulina började samtidigt sjunga "The Hills are alive..." och vi skrattade gott. Utsikten var milsvid och långt borta kunde man ana San Sebastian till och med.

Har jag sagt tillräckligt många gånger hur vackert Baskien är? Inte? Då ser ni det här med egna ögon!

Här här jag lekt med kameran lite (ja förutom bilden på mig då) och när Vasse skulle göra det samma så...

Fångade han den här galet fula, roliga bilden på mig. Haha, som vi skrattade åt den allihopa. Jag ser ut som Grinchen!

Sedan blev det en tur genom stadskärnan i den lilla byn och det visade sig vara någon minifestival så stämningen var på topp och mycket familjer ute. Vi drack öl intill kyrkan som stod mitt på torget, lyssnade med ett halvt öra på livemusiken som spelades och bara njöt av de sista timmarna av vår resa tillsammans.

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vackra bilder!



Han är chef på ett stort internationellt företag som har ett av sina kontor i Berlin.

2011-08-10 @ 11:28:27
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Ditte

Åh, jag vill också springa i bergen å sjunga sound of music sånger! Så klockers! Ser ut som ni har haft en riktigt bra helg!

2011-08-10 @ 12:08:16
URL: http://tegelhuset.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0