En intervju, en shoppingrunda och en lunch senare

Det gick jättebra! På intervjun alltså :) Jag kom i tid, inte alls svettig efter den lilla promenaden och jag hittade kontoret direkt. Jag fick träffa ägaren till företaget och en anställd till som är deras vinexpert. Det hela kändes väldigt odramatiskt, jag bjuden på te i en väldans söt, rosaprickig kopp och det var riktigt hemtrevligt på det lilla kontoret. Jag kunde absolut se mig själv sittandes där, viktigt upptagen med att sälja vinpaket och matlagningskurser till utländska turister. Och jag tror att jag skulle få väldigt trevliga arbetskollegor också!

De skulle återkomma i nästa vecka när de intervjuat några till, men de sa att jag definitivt hade gjort ett mycket bra intryck och stod högt i kurs. Yes! Så hittar de nu bara inte nån annan stjärna bland de andra sökande, så är nog traineetjänsten min :) Lustigt nog visade det sig också att jag var den enda av de 63 sökande som hade bemödat sig med att ringa upp kontoret och det gillades av dem. Visar ju liksom att man kan ta lite egna initativ och är på hugget :)

Efter intervjun tog jag mig en liten tur på Zara och råkade springa på ett par snygga jeans. Upprymd av känslan att jag snart kanske har ett jobb här så bestämde jag mig för att slå till ;) Blev dessutom två t-shirtar och ett par röda chinos som alla var på rea. Nice!

Därefter tog jag en promenad till Universitetet och mötte upp Vasse och hans kollegor för en lunch. Eftersom vi har stora middagsplaner för kvällen med detta gäng så beslöt vi oss för att äta en lättare lunch. Det blev en baguette på en uteserving i närheten. Riktigt goda mackor var det faktiskt. Lite mer avancerade fyllningar än typ ost eller tortilla. Själv åt jag en med serranoskina och stekta gröna paprikor. Smaskens!

Ikväll åker vi till en Sideria utanför stan för att äta den traditionella sideriamenyn och dricka cider så att det sprutar ut öronen. Det brukar alltid bli trevligt, men egentligen är det inte säsong för detta just nu. Vissa Siderior har dock öppet året runt och vår vän Alejandro som åker tillbaka till Mexico imon ville väldigt gärna åka dit. Vet dock inte om det var så mycket för ciderns skull som för de där feta stekarna, Txuletas, som alla är helt galna i här. Men, men åka skall vi i alla fall. Det blir två taxis som avgår kl.20 ikväll med destination Sarasola Sideria :)

Havet var hjärtskärande vackert idag när jag promenerade genom strandpromenaden till Universitetet!

Nästan folktomt var det också. Lite mindre turister nu då kanske?

Här till höger ligger en av San Sebastians vackraste byggnader, La Perla, precis på stranden. Där finns gym och relaxavdelning.

Det var nästan så att jag fick nypa mig själv i armen. Bor jag verkligen här? På riktigt? :)

Lunch i solen :)

Mannen tog en öl till sin baguette

Den här mackan som Vasse tog var jättegod!

Och här var min. Inte dum den heller!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hade kunnat göra mycket för en strand i dag. 34 grader i storstad kan bli lite för mycket av det goda...

Hopppas intervjun kändes bra!

2011-08-26 @ 22:11:13
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0