Grötvarning


Nej, jag kokar inte gröt till middag idag även om jag faktiskt råkar vara väldigt förtjust i all sorts gröt ;) Men nu är det snart grötvarning i mitt huvud efter en lååång dag av spanskapluggande. Det var jätteroligt på kursen som började idag. Gruppen bestod av mig och en kille från Tyskland. Rätt lagom. Nästan som privatlektioner ju! Det här små grupperna är verkligen det stora plusset med den här språkskolan tycker jag. För man lär ju sig så mycket mer när grupperna är små och man hela tiden har lärarens fulla uppmärksamhet och kan ställa mycket frågor. Vi hade en halvtimmes rast bara så lektionen varade i 3,5h totalt. Mycket effektivt får jag säga.

När jag kom hem så åt jag min smarriga wok (ja, den finns fortfarande kvar) till lunch och sedan gjorde jag läxan inför morgondagen och fick också repeterat allt vi gått igenom under förmiddagen. Puh! Nu är jag rätt seg i kolan och tänker ta mig en kväll i soffan. Blir nog lite guacemole, ett glas vin och senare Hollywoodfruarna som kan få roa en stackars student med gröt i skallen ikväll :)

Och imon gör vi om hela proceduren ;) Japp. Det finns inga genvägar till den perfekta spanskan, har jag hört.

Kommentarer
Postat av: My heavenly life - johanna

hehe låter som mycket tragglande idag då. :) Hoppas att morgon dagen blir lika bra =)

2011-08-29 @ 20:36:43
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Helena

tack så jättemycekt för tipset. Har redan varit där en gång och även mina vänner så tyvärr blir det nog inte en tur dit igen. Har du nåt mer tips? :)

2011-08-29 @ 23:07:34
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Helena

åh, det låter som en perfekt grej att göra på onsdag :) Nu ösregnar det men det kan ju bli bättre hihi :) Kram

2011-08-29 @ 23:42:36
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0