Hälsan personifierad?

Veckan har gått så fort och eftersom vi kom hem på en måndag istället för på en söndag,, som vi brukar, så har hela veckan blivit lite skev i mitt huvud. Med andra ord har jag inte fattat att det redan är fredag idag :) I alla fall så ska ni veta att vi inte har legat på latsidan sedan vi kom hem. För vi har verkligen legat i med träning och kost. Vasse har börjat jogga tillsammans med två av sina kollegor på jobbet och de har varit ute och sprungit en rejäl runda två kvällar denna veckan. Nu i förmiddag skall de också ut och jogga lite så här går det verkligen undan! Kul att han har hittat motivationen igen och tycker att det är roligt. Själv har jag också tagit tag i träningen igen. Det har blivit två rundor för mig denna veckan, visserligen inte så långa (en mil totalt) men jag skyndar långsamt. Har dessutom kompletterat med lite styrketräning här hemma, men tänkt på att försöka ta det lugnt. Jag vill ju inte chocka kroppen för mycket ;) Idag tänkte jag köra ett rent styrkepass här hemma och vem vet kanske en promenad i eftermiddag? Det är helt perfekt när man har en sommarpratare i lurarna, bara att knalla!

Maten har också gått i hälsans tecken då det har blivit en del GI-tänk. Med andra ord långsamma kolhydrater och mycket protein och grönsaker. Jag har lagat nya rätter varje dag, senast igår helstekt kyckling i ugn, dagen innan det färsbiffar med greksallad och för första gången har jag också provat att koka egen kycklingfond. Det ni! I morse provade vi dessutom nåt väldigt nyttigt, en fiberrik smoothie gjord på äpple, päron, citron, selleri, bladspenat och en gnutta persikojuice. Den såg helt livsfarlig ut men smakade smaskens! Kanske en aning bitter eftersmak dock, men vad gör man inte för att bli hälsan personiferad? ;)


Våra nyttiga smoothies i närbild


Och tillsammans med resten av frukosten. Notera det enorma mjölksmummet på min cappucino! Mannen han kan han :)

Kommentarer
Postat av: Pauline

Tack! :) Jag ser så mycket fram emot bröllopet! Man märker att desto mer man skrapar på ytan till "bröllopsvärlden", desto mer inser man hur mycket det finns att göra, planera, köpa.. :)

2011-08-05 @ 18:11:16
URL: http://pauliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0