Intensivt var ordet

Puh! Idag pustar jag ut efter en riktig monster-marathon dag igår. Som vanligt kan jag inte hejda mig själv när jag väl kör igång och jag måste alltid göra allt på samma dag, trots att jag lugnt säger till mig själv att ta det lite pö om pö. Det är ju inte så att jag inte har tiden liksom ?!? Men det är som att de otvättade golven, resväskorna, tvätthögen och det nästintill tomma kylskåpet talar till mig och uppmanar mig att fixa och dona nu, direkt! Gårdagen var med andra ord rätt hektisk. Jag dammsög, tvättade golven, packade upp resväskan, tvättade två maskiner tvätt, var ute och joggade en halvtimme och körde sedan ett styrkepass på det och gick och handlade mat. Som kronan på verket bestämde jag mig väldigt spontant för att ha en middagsbjudning framåt kvällen också med våra trevliga grannar (och Vasses kollegor) Paulina och Bruno. Jag lagade en risotto med sparris till förrätt och till varmrätt blev det panerad kotlett, ungbakad vitlökspotatis, ungsrostade små paprikor och en sås med rostad paprika och mandel. Det blev svingott och mycket uppskattat men ack så trött jag var sedan. Slumrade till lite på soffan medan mannen plockade bort disken och sussade sedan gott.

Men tro inte att det stannade där. Nej då. I morse hade vi frukostbjudning också :) Haha, vi hade nämligen lovat samma grannar att bjuda på en eminent cappucino vid 9-tiden i morse. Så det var bara att stiga upp tidigt, nåja San Sebastian tidigt ;),  koka ägg, skära upp frukt och kila ner till bageriet och köpa färskt bröd. Som sagt, Puh! Efter att nu ha föreberett kvällens middag som blir välkryddade köttfärsbiffar så tänker jag nu sänka tempot och ambitionsnivån för dagen drastiskt i förhållande till gårdagens och faktiskt släntra ner på stan lite. Har sett att det finns en hel del rea kvar i butikerna och jag tänker minsann se om jag inte kan komma hem med nåt fynd!


En fin bild på Paulina och Bruno när vi åkte till Frankrike över dagen i början av sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0