Min lilla blogg fyller 1år!

Ja, så är det faktiskt. Just idag för ett år sedan tog jag mina första trevande steg i bloggvärlden. Lite visste jag då om stilmallar, unika besökare, html-koder, tidsinställda blogginlägg och den allmänna bloggjargongen. Men vad jag visste var att jag ville ge det en chans och så här skrev jag i mitt allra första inlägg:


"Okej, jag skall vara ärlig. Jag trodde aldrig att jag skulle skaffa mig en blogg. Faktum är att jag smått föraktat hela bloggfenomenet en längre tid. Jag har tänkt varför vill folk lägga ut hela sitt liv och deras innersta tankar på nätet för alla där ute att läsa? Är det ett rop på bekräftelse eller har de bara inget bättre för sig?


Jag vet inte vad som får folk att vilja blogga, men nu har jag i alla fall bestämt mig för att ge det en chans också. Jag ser detta som en övergång från min resdagbok (Buban åker till Amerika) som jag skrivit under 7 månader nu. Kanske håller jag på att få skrivarabstinens nu när jag vet att resdagboken sjunger på sista versen? Kanske vill jag bara se vad som är så fantastiskt med att blogga eftersom folk verkar göra det i tid och otid, överallt. Nästa torsdag lämnar jag Florida, USA för att komma tillbaka till min hemstad Göteborg igen och då skall jag bli en bloggerska. Så det så.


Med de inledande orden vill jag alltså förklara min blogg invigd, även om den kommer behöva en hel del kosmetisk makeover inom kort. Kan tänka mig att syster S får stå för de tekniska detaljerna gällande det. Men i alla fall här har ni nu min blogg! En liten plats i cyberspace som jag aldrig trodde jag skulle bli ägare till, men nu är den min.


Trevlig läsning."


Året i bilder:

I augusti 2010 kom jag hem från Florida och besökte omgående mor och fars nya sommarstuga i vackra Sandkärr.

I september 2010 var det mest bröllopsplanering i huvudet. Jag och Syster S tog en dag bland kullerstenen i Haga och bara mös. Ett übertjusigt, cremefärgat paraply till bröllopsdagen fick följa med hem. Nu har jag det här i San Sebastian och jag tycker det är lika fint fortfarande!

I oktober 2010 vart det först en Möhippa att minnas länge...

...och sedan en magisk bröllopsdag!

I november 2010 hade jag ett hål i mitt hjärta för att underbara mannen åkt iväg till Spanien och jag började skriva min C-uppsats samtidigt som första snön föll...alldeles för tidigt om ni frågade mig!

Tidigt i december 2010 var jag och min fina vän Malin tillsammans med andra sköna bönor i Köpenhamn en helg och hälsade på en av mina bästa vänner som bor där sen en tid tillbaka.

I slutet december 2010 kom äntligen älsklingen tillbaka till Göteborg en sväng och vi firade julafton med min familj. Syster S och jag tog det obligatoriska fotot framför granen :)

I januari 2011 så blev jag äntligen färdig civilekonom och kort därefter åkte jag och Linda till Stockholm en helg för att hälsa på vår härliga vän Barre. Blev mycket god mat, dricka och fika den helgen.

I mitten av februari 2011 så flyttade jag ner till San Sebastian och blev internetlös de två första veckorna innan vi äntligen fick allt att funka med internet i lägenheten. Undertiden bloggade jag inspirationsbilder från min nya stad som mannen tagit vid tidigare tillfällen. Denna bild är nog en av de bästa från högen.

I mars 2011 så hade vi börjat anpassa oss till vardagen i San Sebastian och vi hade riktigt fint väder under en tid. Då njöt mannen och jag av långa luncher på stranden och gjorde vår första utflykt som förövrigt gick till Baskiens huvudstad Vitoria-Gasteiz.

I april 2011 hade vi riktigt finbesök över påskhelgen! 5st goa vänner bodde hos oss, vilket var vårt första besök hos oss. Mycket god mat och dryck även då, som vanligt i detta sällskap.

I maj 2011 fyllde jag 25år. Det firade vi med en långhelg i Paris där vi bodde och hälsade på min kära syster S som gjorde en utlandstermin där hela våren. En toppenresa!

Och senare i maj 2011 besökte vi också Milano över en helg då Vasse jobbade lite där, men mest var det ändå semester. Sweet med två huvudstäder på två veckor i maj månad!

I juni 2011 så kom Sara som är en gammal gymnasiekompis till mig, hennes pojkvän och en kompis till honom och hälsade på oss. Då provade Sara och Vasse att surfa för första gången.

Senare i juni 2011 så åkte vi också över gränsen till Frankrike från San Sebastian för första gången, till kustpärlan Saint Juan de Luz. Där åt jag den här fantastikt goda quichen och vi drack massa öl i den 40 gradiga värmen :)

I juli 2011 så gick vi på vår livs första pilgrimsvandring. Vi gick i bergen, kustvägen från Pasaia tillbaka till San Sebastian. Det var en riktig toppenutflykt i gott sällskap från Vasses jobbarkompisar.

I juli 2011 så hade vi också besök av den här söta lilla tjejen och hennes trevliga föräldrar från Malmö. Då besökte vi  Pamplona under San Fermín-festligheterna, alltså festivalen med tjurrusningar och annat. Vilket stohej det var och vi trivdes som fisken i vattnet! Mycket folk, bra stämning och gott vin, så vad fanns det egentligen att klaga på?

Dessutom var vi hemma på semester i Sverige under större delen av juli 2011 och njöt av den svenska sommaren. Fast mest av sällskapet faktiskt, för det fina vädret gick mer än det kom...

Och i augusti 2011 var vi tillbaka i vårt kära San Sebastian igen och då passade vi på att besöka La Rioja för andra gången sedan vi flyttade hit. Och det blir inte sista gången!

Tänk vad fort ett år går..huja, snart är man gammal!


Kommentarer
Postat av: Jenna - Ung blivande tvåbarnsmamma

Jag trodde aldrig heller att jag skulle börja blogga men nu är jag glad för det. Det är kul att titta tillbaka i arkivet och minnas! :)

Nej, vi ska inte ta reda på könet på den lilla. Det gjorde vi inte heller med Viggo och det gör glädjen dubbelt så stor när bebisen kommer sen. Dessutom "önskar" vi inte något speciellt, bara barnet mår bra!

Kram

2011-08-13 @ 08:24:16
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fina bilder!

2011-08-13 @ 08:40:36
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud vad fort tiden går! Minns hur jag fick göra din första header och hjälpa dig att komma in i blogg världen. Pssst..... Milano är väl ingen huvudstad?

2011-08-13 @ 09:48:43
Postat av: Linnéa

Grattis bloggen! :)



Vilket händelserikt år ni haft! Och vad kul med massa besökare! En vUan till mig har varit här, vilket känns rätt tragiskt med tanke på att jag hade ett väldigt 'socialt nätverk' (haha, bra ordval) i Stockholm. Alla vill ses när jag kommer över, men ingen vill komma hit. Belgien lockar väl inte så många :)



Frankrike är alldeles underbart! Min man är halvfransk och vi bor i den franska delen av landet, så Frankrike står mig nära hjärtat. Har du varit i Paris? Fantastiskt vacker stad, lie arrogant folk men kul stad att besöka! Kram!!

2011-08-13 @ 10:43:40
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Så sant att Milano inte är någon huvudstad...oops! Gick lite fort där ;)

2011-08-13 @ 14:46:12
URL: http://frombubawithlove.blogg.se/
Postat av: Malin Kristiansen

Ojojoj, vilket år! Fantastiskt att ha en sån här fin blogg och kunna titta tillbaka på det som varit. Man glömmer ju så lätt... Extra tumme upp till tidig december. ;)

2011-08-14 @ 13:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0