Optikerbesök i en regntung stad

Idag har varit en regntung dag i San Sebastian. Det regnade när vi vaknade och större delen av dagen har varit grå med ca 18 grader varmt. Ganska skönt andå att ta igen sig lite hemmavid med gott samvete för att man inte är ute och njuter av solen när den gassar. I alla fall kan jag tycka det ibland.

Vasse överraskade mig idag med att komma hem tidigt från jobbet. Blev riktigt förvånad när han satte nyckeln i låset vid 16-tiden, men det var ju skoj! Anledningen till att han kom hem tidigt var att han ville gå ner på stan och fixa lite ärenden och då passade jag såklart på att hänga med. Då hade det dessutom slutat regna och var så där friskt och behagligt ute.

Vi fick bättrat på kaffeförrådet här hemma som av någon märklig anledning börjat sina (jag förstår inte varför) och kollat lite i några affärer. Dessutom fick vi gjort något som Vasse velat få gjort ett tag nu men som vi inte orkat ta tag i, nämligen ett besök hos optikern. Det gick bra och de var så engagerade och trevliga i den lilla glasögonbutiken så det får nog bli vår "husoptiker" nu! En sån kan väl vara bra att ha?

Jag har faktiskt noterat att det finns vansinnigt många optiker här i stan. Det tror jag beror på att 1/3 av befolkingen här är över 65år, som jag läst någonstans, snacka om bra marknad för en optiker! I alla fall en synundersökning senare på spanskengelska och efter att ha fått se några bilder på hur ett öga kan se ut efter missbruk av linser så fick Vasse i alla fall beställt nya linser som kommer imon.

Ja, så nu kanske han till och med kommer att se vad som står framme på tavlan när han är på konferens hela nästa vecka ;)

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag flyttade hit med min pojkvän förra hösten, han fick en utlandstjänst. Blir väldigt mkt resor för oss men älskar det:)

2011-08-25 @ 06:56:31
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Helena

vilka fina bilder du tar

2011-08-25 @ 08:19:31
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: karin - trattoria

sv: tack! jag jobbar med forskning och filmproduktion och det gör att jag kan jobba mycket hemifrån, fasligt skönt!

2011-08-25 @ 08:56:50
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0