Till havs igen

Tänka sig vilken båtsommar detta har utvecklat sig till för oss. Två båtturer inom loppet av 3 veckor hör verkligen inte vanligheterna, landkrabbor som vi är. En av sekreterarna på Vasses jobb, Marimar, frågade oss redan förra veckan om vi ville åka med på en tur i hennes båt nu under Semana Grande-firandet. De är ute med sin båt varje kväll den här veckan för att se fyrverkerierna från första parkett. Såklart att vi ville åka med på det!

Så igår kväll, runt 20-tiden, blev vi upplockade i hamnen här i San Sebastian i deras lilla motorbåt. Det var Marimar, hennes man Borja, en vän till dem, vi och så Alejandro från Vasses jobb. Det var en fin kväll och solen sken ännu när vi gled ut ur hamnen och in i den lilla bukten. Jag hade kvällen till ära klätt mig i långklänning. Jo, jo fint skall det vara när man åker båt ;) Det var fantastiskt roligt att få se La Concha (stranden) och hela strandlinjen av staden ifrån vattnet. En ny vy för oss! Vi stannade till på den lilla ön Santa Clara som ligger mitt i bukten och tog en öl medan solen försvann bakom molntäcket. Den här ön har vi tänkt besöka en tid med de reguljära båtarna som avgår från hamnen, men det har bara inte blivit av. Det lilla vi han se av ön var mysigt, så det kan nog tänkas att vi kommer tillbaka.

Väl ombord på båten igen la vi till bredvid några av Marimar och Borjas vänners båt och på vännernas båt (som var lite större) så dukade vi upp en festmåltid i båtformat. Alltå ingen trerätters meny direkt, men lite goda snacks, bröd, frukt, kallskuret och så min hemmagjorda skagenröra som vi tagit med. Den var poppis skall jag säga er! Alla ville ha receptet och det var inte mycket kvar i lådan när vi packade ihop lite senare :) Det var en uppsluppen stämning på båten och det blandades friskt med spanska och engelska. Vi drack tre flaskor bubbel och mådde alldeles förträffligt medan mörkret föll över bukten.

När klockan var 22:30 så hoppade vi tillbaka till Marimars båt och körde bort närmare stan igen för att ta plats i första raden av båtar som lagt till för att se på fyrverkerierna. Mäktigt var ordet! Herregud var det small till när fyrverkeripjäserna flög högt, högt på himlen så att vi nästan fick nackspärr när vi försökte följa dem. Det här med fyrverkerier är inte dumt alltså...speciellt gårdagens show tyckte jag var riktigt bra! Och från en båt som lagt till på första parkett var helt klart bästa stället att se dem ifrån. Vilken mysig kväll vi hade. Det är nästan så man skulle ha en båt alltså...

Här puttrar vi ut från hamnen i San Sebastian
Mönstrade på den här lilla skutan :)
Vasse tog plats i fören
Och jag satte mig tryggt framför ratten, inte bakom ;) Marimar som står bredvid mig ser riktigt världsvan ut i båten tycker jag
Fast säkrast var det nog ändå att sitta ner när båten tog fart! ;)
Här ser man lite av staden från vattnet sett
Vackert trots de tunga molnen
Snyggingen håller ställningarna...höhöhö...
Här har vi då Isla Santa Clara som ligger mitt i bukten. Här lade vi till med båten ett tag
Baren på ön var öppen och det fick bli varsin öl
Som vi avnjöt här. Havsnära!
Vacker utsikt ;)
Vi såg till och med Jesusstatyn på toppen av berget Urgull från serveringen
Sedan var det dags att gå ombord igen
Dags att puttra iväg igen från den lilla ön och kvällen fortsatte ombord på båten, men då fick kameran vila
En riktig toppenkväll var vad det var!

Kommentarer
Postat av: Linda

du är lite bättre på att uppdatera än jag :)

fantastiska bilder. kul att se från norra spanien. jag har vart runt på många ställen men i norr är det bara Bilbao som jag besökt. Hur fint som helst!

2011-08-17 @ 20:04:38
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är lit dålig på att kommentera så ville bara säga Hej :)

2011-08-18 @ 11:30:08
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0