Tillbaka till Spaniens vinmekka

Våra vänner frågade oss i början på veckan om vi var sugna på att hyra en bil till helgen och köra ner till Riojaområdet. Klart vi är, sa vi och nu är allt bokat och klart för avresa i morgon, lördag. Vi blir sådeles en full bil som tänkte puttra de dryga två timmarna ner till Spaniens vinmekka. Det blir förhoppningsvis ett kärt återseende för oss, då förra resan till La Rioja blev en riktig höjdare! Och helt ärligt så känns det ju faktiskt som ett riktigt vattentätt utflyktsmål som borde vara rätt svårt att misslyckas med. Jag menar vi pratar vingårdar, fantastiska vyer över vinodlingar, förhoppningvis bra väder, historiska byggnader, vinprovningar, design och god mat. Det där med god mat kan jag ju förstårs inte svära på, men hitills har vi inte blivit särskilt besvikna på maten som serverats någonstans i Baskien.

Denna gången har vi också bokat in en övernattning så att vi riktigt kan vältra oss i Riojas charm och dricka rödvin tills tänderna blir mörka och kinderna hettar. Vi skall bo i ett medeltidstorn som noggrannt har restaurerats under 4 år för att idag erbjuda alla de nymodigheter som 2000-talets vinturister kräver. Skall bli mycket intressant detta! Återkommer med en rapport på söndag när vi kommer tillbaka till San Sebastian. Snart är det dags för pintxos på stan. Vilket alltså betyder att jag är ledig från kökstjänsten ikväll. Jippi!


Här checkar vi, 5 glada vänner, in i morgon. Visst ser det häftigt ut?


Och det här rummet hoppas jag på att vi får sussa i. Kolla in sängen!

P.s Bilderna har jag lånat ifrån nätet (min version av hotellet kommer på söndag) D.s

Kommentarer
Postat av: Mathilda

tack för kommentaren, vad gullig du är! :))

2011-08-05 @ 19:52:31
URL: http://enannandelavstockholm.se
Postat av: Jenna - Ung blivande tvåbarnsmamma

Hej! vad roligt att du gillar bloggen, det är alltid kul att få respons och tack för gratulationen! :)

Vad härlig att bo i Spanien, hur länge har du bott där? Låter jättemysigt med trippen, hoppas ni får det toppen!

2011-08-05 @ 20:36:32
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Karin

Sv, hej! Nej jag är från Orust men du skrev västkusten och där är ju jag också tänkte jag hehe :)

2011-08-06 @ 10:59:44
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0