Promenad genom halva stan och uppför mördande backar

Idag skall jag ta en promenad genom halva staden och sedan upp för några mördande backar. Varför då? Ja, inte för att jag känner att jag måste motionera, för nej det gjorde jag i en mördande backe igår. Nej idag handlar det bara om att genomföra en mindre pengartransaktion. Då kanske ni tänker en mindre pengartransaktion hm, sånt brukar man väl sköta via nätet nu för tiden? Jovisst, jag är beredd att hålla med om att man BRUKAR sköta sådana ärenden elektroniskt numera. Men. När det handlar om en avbokad surfkurs och när det handlar om landet Spanien, så får man helt enkelt infinna sig på plats om man vill ha tillbaka sina pengar. Och det är alltså därför som jag idag skall promenera genom halva staden och sedan upp för några mördande backar.

Men när jag gjort det och stoppat pengarna i egen ficka...hihi...då skall jag gå ner på stranden och slåss med turisterna om en plats i solen. Jag skall sträcka ut mig på min blå handduk, fortsätta läsa den spanska romanen som jag alltjämt ännu bara påbörjat, tjuvlyssna på några samtal runt omkring mig för att penetrera mitt språkcentrum i hjärnan och sedan skall jag drömma om pintxosen som jag skall äta ikväll när min språkskola skall ses på stan. Mannen han skall ut och jogga med sina kollegor i kväll han, när jag skall mumsa pintxos. Och det tycker jag gott att han kan ha när jag har promenerat genom halva staden och sedan upp för några mördande backar för att han avbokade sin surfkurs ;)

Så det så!

Här, i den finkorniga sanden, tänkte jag slå mig ner i eftermiddag...Olala!


Kommentarer
Postat av: karin - trattoria

oh så mysigt det ser ut!

2011-08-11 @ 10:31:26
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0