Då kickar vi igång dagen

Hjälp vad trött man kan vara då. Igår tänkte jag gå ut och jogga på kvällen efter jag pluggat. Gjorde jag det? Nej. Hm, det betyder alltså att jag definitivt borde göra det idag. Kommer jag göra det? Vem vet. Kanske. :)

Känner att jag har lite annat att stå idag till att börja med, men om andan faller på och moralen återfinns så lär ni få se en bild på en svettig mig senare ikväll. Ja, jag förstår att ni knappt kan bärga er ;) Snart beger jag mig till dagens spanska lektion för 4 timmars uppläxning och förhoppningsvis massivt lärande. Skall hålla öronen öppna och varje cell i kroppen skall ställas in på bästa inlärningskapacitet. Ja, detta är sannerligen ett träningsläger i modell höghöjdsträning. Alltså språkträning på högnivå, nästan elitnivå! Nä, hörrni, nu kickar vi igång dagen tycker jag! Kanske har ni också lite saker att uträtta idag och nya saker att lära er?

Mina bilder från Siderian bifinner ju sig just nu i Polen, men igår fick jag lite bilder från kvällen skickade till mig från en vän, så här skall ni få se hur trevlig vi hade det i fredags kväll!

Mannen sköter ventilen till cidertunnan och jag står redo med glaset. Jo, jo det är det här som kallas teamwork ;)

Skååål! Det blir rätt många glas cider på en sån här kväll och köttet på bilden kallas Chuleta eller Chuletón och är väl rätt nummer fyra i ordningen på den traditionella cidermenyn som serveras.

Alejandro är ett riktigt chuletafan han och har till och med en t-shirt med chuleta på. Lillkillen som var med oss denna kväll var också en ett fan och jag är nog beredd att ställa mig till raden av beundrarna. Det här köttet är helt sagolikt!

Här är hela gänget, glad, mätta och belåtna! Sideriasen har gjort det igen.


Kommentarer
Postat av: APAN SATT I GRANEN | tävlar ut träningskläder från Röhnisch

De där ribsen ser gudomligt goda ut. Vilken skön färgsättning du har på din blogg. Me like!

2011-08-30 @ 09:31:11
URL: http://apans.se
Postat av: Fina Frun

lycka till med studierna!

2011-08-30 @ 09:48:40
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0