Det snörar sinnes ute och det är mycket nu...

Det snöar sinnes ut just nu. Fick en smärre chock i morse när jag klev upp och såg att det låg 10cm snö på gatorna utanför huset. Gulp...mer snö? What? Bästa sättet att inte tänka på det borde således vara att bege sig in till stan och slå sin ner på ett vinhak med Miss Ländin. Åtminstone är det var jag har planerat för kvällen. Skall bli mysigt. Det gäller att passa på nu när dagarna här hemma sakta men säkert sinar. Det verkar dock inte bättre än att spontanfesten på lördag blir inställd för det är så få som verkar kunna komma. Lite skönt på ett sätt tycker jag för nu är det mycket att fixa med innan jag far.

Har inte nämnt detta innan men vi har bestämt oss för att sälja vår lägenhet. Japp, vår fina lägenhet som vi köpte tillsammans jag och mannnen våren/sommaren 2007 skall ut till försäljning. Anledningen är helt enkelt att nu är rätt tid att sälja (tror vi) och det är rätt komplicerat och dyrt att ha den kvar. Därför är det lite extra hektiskt nu inför resan eftersom vi skall hinna med att tömma vinden, fixa lite små saker i lägenheten och sedan skall en fotograf ta bilder så att vi kan lägga ut den. Detta plenerar jag hinna innan jag åker om en vecka. Resten får mina kära föräldrar hjälpa till med. Det blir såklart en lite halvmeckigprocess att sälja lägenheten när vi bor utomlands, men det är tur att jag har unga och hjälpsamma försäldrar som kan ställa upp. Så nu håller vi tummarna för att allt skall klaffa med förberedelserna. I övrigt skall jag hinna gå igenom tre garderober med kläder, packa resväskorna, hålla/medverka på tre avskedsmiddagar, färdigställa ansökan till IAF och lite annat smått och gått i farten. Hm, vet inte hur jag alltid lyckas med att ha fullt upp jämt?


Här sitter mannen på vår balkong i lägenheten...ja, det var ett tag sedan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0