Första joggingturen 2011 :)

Är mycket stolt över mig själv för att jag idag tog på mig löparkläder och gick ut och joggade i det fina vädret. Eftersom det kom snöblandat regn igår så fick jag hålla mig till bilvägar för det var allt för halt på trottoarerna. Det var dock inga problem för jag joggade ner förbi Kåsjön och lite runt i villakvarteren så det var ingen risk för att bli överkörd. Mitt friskiskort gick ut vid årsskiftet och sedan dess har jag inte haft nåt gymkort. Jag har försökt att gå ut och promenera lite när vädret och min fullspäckade kalender tillåtit, men helt ärligt så har det inte blivit så ofta. Därför kändes det otroligt bra att få komma ut en sväng idag. Förhoppningen är att försöka jobba upp i alla fall lite grundkondition innan jag flyttar ner till Spanien där jag tänk promenera, jogga och utnyttja dess friluftliv en del.

Just nu gräddar jag en skaldjurspaj i ugnen som skall bli dagens middag. Det är ett nytt recept som jag testar idag som verkar smarrigt. Kräftstjärtar och dill kan ju dock aldrig bli fel. Två av mina favoriter! Testar också en GI pajdeg gjord på hälften vetemjöl, hälften grahamsmjöl och olivolja. Skall bli mycket intressant att se hur den smakar. Är nämligen inte alls förtjust i vanlig "ljus" pajdeg gjord på smör och vetemjöl. Tycker den passar bäst med söt fyllning helt enkelt. Jag får återkomma med hur pajen blev när den bjudits ikväll. Tjingeling!


Här har vi försökskaninen, skaldjurspajen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0