Internet bestallt och mycket promenerande

Forsta helgen i SS har varit valdigt harlig. Vi har promenerat massor runt i staden, lagat god mat, druckit mycket vin och bara myst. :) Igar var vadret riktigt nice efter lite regn pa lordagen, skulle tippa pa ca 20 grader i solen och inte ett moln pa himlen fanns det heller. Da tog vi pa oss promenadskor och gick langs med floden som loper genom staden ner mot havet. Vattnet hade dragit sig tillbaka ganska rejalt sa det var mycket strand att ga pa. Vi satte oss pa nagra stenar som ar en del av den skyddande muren mellan vikarna (det finns tre strander i staden) och darifran hade vi bra utsikt over alla surfare i vattnet, en kvinna som forsokte lara sig att paddla kajak i de hoga vagorna samt hundar och barn som lekte pa stranden. Det var obeskrivligt gott att kanna den varma solen varma min frusna nordsjal i min svarta skinnjacka! Kameran lamnade vi dock hemma denna gang, men Vasse har tagit massa fina bilder fran stan som jag far lagga upp vid tillfalle.

I alla fall var det hur mycket folk som helst ute och flanerade i det fina varvadret. Verkar vara liv och rorelse i staden for jamnan far jag saga. Vasse visade vart han bodde nar han lanade gastlagenheten innan och det ar en bra bit bort fran dar vi bor nu. Hur som helst sa promenerade vi runt dar med och sedan slog vi oss ner pa ett torg i den gamla delen av staden for att vila fotterna lite och slacka torsten. Vasse drack ett glas vitt och jag tog en cola. En 20cl cola kostade 3.30 euro, vilket var tre ganger sa mycket som Vasses vin, sa nu blir det till att halla sig till vin pa restaurang hadanefter. Haha, jobbigt ;)

Idag har det regnat har och varit ratt gradaskigt vader faktiskt. De verkar kora efter nagot slags varannandag vader har, tycker jag an sa lange. Laste i en guidebok om Baskien igar(som Vasse fick i julklapp)att Baskien far lika mycket regn per ar som vastra Irand. Hm, skulle tro att det ar en del det :) Men ar det sa har fint vader inemellan sa skall vi nog overleva. Kommer man dessutom ifran "Bloteborg" sa ar man ju van...

Vasse har bestallt internet idag sa det skall komma en router till hans jobb snart, forhoppningvis denna veckan. Yeey! Da har vi forhoppningsvis internet hemma snart. Annars har vi tillsammans besokt den spanska arbetsformedlingen har idag for att forsoka fa mig inskriven. Det var en pars, men nu har det nog lost sig. Far beratta mer om det i nasta inlagg....

Nu skall vi snart bege oss hem fran universitetet for att ata middag. Vasse lagade sin beromda Pasta Bolognese igar som jag ser fram emot att ata. Det ar nog den enda kottfarssasen i varlden som jag faktiskt gillar.

Kramar!

Kommentarer
Postat av: AsIThink

Läs bloggen där allt du behöver är en egen åsikt! Det låter väll enkelt?

2011-02-21 @ 19:16:57
URL: http://asithink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0