Blev väldigt opepp på kontoret idag

Idag åkte jag trött men ändå rätt pepp till Chalmers (vårt tillfälliga kontor) för att avsluta arbetet med uppsatsen. Jag hade gått och tänkt att nu är det bara tre dagar kvar, sedan är det dags att lämna in den och fastän att jag visste att det skulle bli tight om tid för att hinna med så ville jag inget hellre än att få det överstökat nu. Är såååå trött på den här uppsatsen (och min uppsatsmedskribent) vid det här laget.

Väldigt peppade jag möttes i alla fall av en inte lika peppad medskribent som i princip var beredd att kasta in handduken och tyckte att vi kunde lämna in vid ett annat tillfälle. Öh...eller inte?!?!...sa jag. Fick så snällt förklara att om en månad flyttar jag till Spanien och vet inte riktigt när jag kommer tillbaka till Sverige premanent, så nu får den här uppsatsen nog se till att bli klar. Hela dagen har gått åt till att skriva och vi har lyckats fjäska till oss ett par extra dagar innan uppsatsen behöver lämnas in nu. Tyvärr innebär det att vi nu måste ha slutseminarie den 18 januari, när jag på förmiddagen skall skriva min sista tenta och på eftermiddagen hade tänkt att säga hejdå till Syster S på flygplatsen, suck. Inte mycket att göra. Får välja uppsatsämne och medskribent lite noggrannare nästa gång bara....ooops, förresten det blir ingen nästa gång! ;)

Här kommer lite bilder från annandagsmyset hemma hos mormor och morfar, det kanske kan pigga upp en tråkig dag som denna:)


Typiskt att man skall blunda på alla kort...


Det ligger nog i blodet...hehe...kolla Syster S!


Mormor var dagens kock som fixade smarrig dansk fläskstek


Bakom mig skymtar morfars alla tomtar, 124 stycken har han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0