Hola y Buenas Noches!

I brist på annat och för att jag tycker att det är så roligt så har jag börjat lära mig lite spanska på egen hand. :) Vasse har ju sagt att de är rätt dåliga på engelska i staden, så det är väl lika bra att sätta fart med språkinlärningen. tur att jag tycker att det är så roligt med språk, så det går av bara farten här hemma i soffan. Basicfraser, lite glosor och enkla verb har jag hunnit med en så länge. Hittade en jättebra och pedagigisk sida via youtube som heter Spanishdict.com. Där finns klipp ifrån en lärare som håller kortare lektioner och massa bra sätt att lära sig språket på. Tydligen fungerar det lite som ett forum också så att man kan ta hjälp av spanskspråkiga om man vill. Men så avancerad har jag inte blivit än. ;) Kul är det i alla fall!

Allra helst eftersom jag mest sitter hemma och väntar på att posten skall komma varje dag. Haha, sitter här i vardagsrummet och spanar ut för att se när den gula postbilen kommer och stannar till utanför. Har nu i tre dagar väntat på att två olika intyg som jag skall skicka in till a-kassan skall dimpa ner i brevlådan. Idag kom det ena och det andra väntas komma först imon eftersom de skickat det via Fredriksdal. Så nu måste vänta på att posten eftersänder intyget hit. Gud skall veta att det inte är lätt att sammanställa allt material som a-kassan vill ha när man pluggat på tre olika universitet och när arbetsgivaren inte fattar hur de skall fylla i sitt intyg. Det har de nämligen fyllt i tre gånger nu, eftersom det blivit fel varje gång. Men, men imon så bör min ansökan kunna vara komplett och då kan jag äntligen skicka in den. Det känns ju väldigt prioriterat eftersom för varje dag som går in ansökan kommer in desto senare kan jag flytta ner till Spanien. Så jag blir nog kvar här 3 veckor till nu i alla fall...
Här är första lektionen som jag lyssnade på spanishdict.com:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0